de kleuren kloppen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

edson56

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
102
Goedemorgen , onze printer print niet meer goed.
het betreft een HP ,Photosmart 5510 .
Er zitten niet de originele cartridges in , zou dat het probleem kunnen zijn?
Met vriendelijke groet Eddy.
 
Misschien is het een idee om eens wat uitgebreider uit te leggen wat het probleem is waar je mee zit want
onze printer print niet meer goed
is nogal vaag.
Komen kleuren niet goed door en zo ja, welke kleuren?
Zitten er strepen door de afdruk of ontbreken er stukjes / stukken..?
 
Inderdaad wat summiere info.

Vertel eens wat er niet goed gaat aan het printen. Zoals mijn voorganger al schrijft: krijg je strepen, of komt de inkt niet goed door. Welke kleuren doen het niet goed of zie je andere dingen?
Vertel het ons!

En verder kan het best zijn dat sommige printers niet goed met niet originele cartridges omgaan. Mocht je zelf denken dat het hier aan ligt, gooi er dan echte in. Dan kan je het zien.

Vraagje extra: doet je programma het wel goed wat bij de printer zit? Kan je het niveau van de cartridges zien en zo, kan je schoonmaken?
Doe dat laatste dan eerst eens, en kijk dan nog eens.

Werkt het proggie niet goed (dus je kan de niveaus niet zien) dan ligt dat wel aan de niet originele. Ik had dit altijd vroeger bij mijn Lexmark. Dat was echt knudde met onechte.
 
Dank voor de reactie inderdaad kan ik op de pc niet meer het inkt niveau checken ,maar wel op de printer zelf .
Als ik zo een print bekijk komt de rode kleur niet meer door ,wordt geel ipv rood .
Een test afdruk is wel goed met alle kleuren op de juiste plaats.
Ik heb de rode cartridge eruit gehaald en even flink opgeschud ,zodat de inkt eruit kwam en toen weer terug gezet maar dat gaf geen verbetering.
Groet Eddy.
 
Afgaande op je beschrijving krijg ik het vermoeden dat het te maken heeft met de chips op de imitatie-cardridges alleen heb ik geen idee hoe je dat oplost.
Mogelijk heeft de leverancier van de cardridges een tooltje beschikbaar waarmee je iets kunt?
Zelf heb ik een Epson foto-printer en gebruik daarvoor ook imitatie-cardriges van 123inkt en daarvoor is er een tooltje waarmee je de info omtrent inkt-niveau op de pc kunt controleren.
 
Mischien nog een tip: ik heb imitatie cartridges met de HP chip.

Die kan je kopen bij 123 inkt maar ook bij Inktknaller.nl en Inktmedia.nl

Dan heb je dat probleem in ieder geval niet meer.
 
bedankt , ik ga eens even testen en zoeken als het mij lukt ,meld ik dat
Groeten Eddy.
 
Aan alle , ik heb het lek boven .
even googlen op cartidge geeft geen kleur , en een uurtje diverse oplossingen lezen kwam de goede oplossing voorbij : een kwartiertje met de inktkop in een klein laagje warm water laten weken en nu doet ie het weer.
Bedankt voor jullie tips ik heb er wat aan gehad.
Groet Eddy.
 
Aha, spuitkanaaltjes dus deels verstopt...
Bedankt voor het delen van de oplossing, hebben anderen er ook iets aan, succes met de printer :thumb:
 
Ach ja, we dachten dus iets te moeilijk! hahahhaa :D :D

Succes verder met je printer!! En bedankt voor het melden van het lek!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan