De audioservice wordt niet uitgevoerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter ACP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ACP

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2015
Goedemiddag beste forumleden,

Graag zou ik aan jullie willen vragen of jullie mij kunnen helpen met mijn probleem.

Sinds gisteravond geeft m’n laptop (TOSHIBA Satellite C855-2HW met Windows 8.1) aan dat “de audioservice niet wordt uitgevoerd” wanneer ik met de muis over het luidsprekericoontje ga naast het tijd- en datumvakje. Ik heb inmiddels de ingebouwde optie “Problemen met geluid oplossen” geprobeerd en systeemherstel geprobeerd.

Daarnaast heb ik ook geprobeerd om Windows Audio te starten via services.msc maar ik krijg steeds de foutmelding: “Kan de Windows Audio-service op Lokale computer niet starten / Fout 0x800706cc: Het eindpunt is een duplicaat”. En Windows Audio Endpoint Builder staat al aan.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet oplossen en ik zou het graag met jullie help willen proberen in plaats van meteen naar een pc-monteur te stappen, scheelt ook wel wat duiten.

Bedankt alvast voor jullie tijd!

En mijn excuses als ik deze vraag in het verkeerde thread heb geplaatst.

Ik zal het even proberen, dank je wel! Ik zal hier een berichtje plaatsen (of een edit) met de resultaten.

Gebruik je AVG als virusdetector?

Dus dat is toch wel de boosdoener. Ik had al gisternacht hierover gelezen.
Maar inderdaad, AVG is mijn anti-virusprogramma.
Een paar dagen geleden had ie wel iets aangemerkt als een bedreiging, maar de quarantaine is inmiddels al leeg.

Hoi Lange Pier,

Hartstikke bedankt voor de link naar de aanwijzing en het programma in kwestie, het probleem is nu opgelost.
De repair tool heeft het echt geflikt. Is het verstandig om AVG maar te deinstalleren en een ander programma te gebruiken? De ellende is tenslotte begonnen bij AVG.

Dank je wel Lange Pier, ik zal even een kijkje nemen. En bedankt voor het helpen met het audioprobleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan