Zie printer/scanner niet op het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janosh1950

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Berichten
46
Ik heb een redelijk gedateerde printer, een Epson Stylus Photo PX700W. Ik gebruik hem niet meer als printer, maar wel als scanner. In de oude situatie had ik een Sitecom router en de printer was wireless op het netwerk aangesloten. Ik heb nu een Netgear Nighthawk router. Zowel wireless als via een netwerk kabel krijg ik de printer niet zichtbaar. Wel zegt de printer dat ik bepaalde cartridges moet vervangen, maar dat zei hij in het verleden ook. Wat kan hier de oorzaak zijn?
 
Laatst bewerkt:
Printer al eens een reset gegeven zodat eventuele netwerk-instellingen op fabrieks-instellingen worden terug gezet..?
Indien via een netwerkkabel aangesloten moet de printer in elk geval in de router zichtbaar zijn als netwerk-client. is dat ook zo..?
 
Ik zou niet weten hoe je op die printer een reset moet geven. Op het moment dat hij de boodschap over de cartridges geeft, is het menu onbereikbaar geworden. Ik heb hem ook met een netwerkkabel op de router aangesloten, ook dan wordt de printer niet gezien. Ik heb de twee cartridges besteld waar hij blijkbaar moeite mee heeft en dan eens kijken hoe het gaat. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Reset. Weet niet of dit ook voor jouw printer werkt maar het is te proberen.
ook dan wordt de printer niet gezien
Bedoel je in het netwerk of in de router ( daarvoor moet je inloggen in je router zodat je de aangesloten apparaten kunt zien ).
Het gaat om het laatste, als de router de printer niet laat zien en de ledjes bij de UTP-poort niet knipperen is er geen data-verkeer en mag je de conclusie trekken dat er iets mis is met de printer of de netwerkkabel.
 
Probleem is opgelost. Allereerst zag de router de printer niet. Nadat ik de bewuste cartridges had vervangen, kon ik weer bij het menu van de printer. Via het menu en WPS kon ik de printer aan het netwerk koppelen. Daarna opnieuw de drivers geïnstalleerd en...... alles werkte weer.

Scrapheap bedankt voor het meedenken!
 
:thumb: Succes ermee weer en bedankt voor de terugkoppeling :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan