Database maken met minimale kennis van PHP en MySQL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico200

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
314
Ik werk als vrijwilliger voor een organisatie. Deze organisatie deelt bestanden met andere vestigingen door Dropbox te gebruiken. Mijns inziens een beetje te traag.
Ik dacht dus aan een ftp-site. Of een database.
Is het mogelijk om een database te maken met minimale kennis? Bestaan er bedrijven die templates aanbieden waarmee vrij eenvoudig een database kan worden aangemaakt (op eenzelfde manier als je websites met WordPress kan maken)?
Het IT-niveau binnen de organisatie is namelijk niet hoog en een eigen server gaan ze echt niet draaien.
 
Je geeft vooral veel relevante in formatie niet:

  • om wat voor soort bestanden gaat het (documenten?, leden-administratie?, boekhouding?)
  • moet het allemaal kosteloos of is er een ruim budget voorhanden?
  • wie werkt er met die bestanden: zijn dat medewerkers in loondienst, zijn dat vrijwilligers, welk niveau hebben ze wél?
  • is er een grote afstand tussen vestigingen/medewerkers van die organisatie of zitten ze redelijk dicht bij elkaar?


Dan:
je begint een probleem aan de orde te stellen en gaat vervolgens dieper in op één mogelijke oplossing.

Is die traagheid wel echt een probleem?
Ik werk niet veel met Dropbox, maar waar zit 'm die traagheid? Upload-verbinding? Downloaden? Te grote bestanden?
Ben jij de enige die die traagheid merkt? En dat een probleem vind?
Hebben anderen daar ook last van? Ondervinden die dat ook als een probleem?


Ik kan je wel vast één ding vertellen: met minimale kennis van PHP en SQL ga je geen goede database bouwen.
Maar los daarvan:
Het hangt ook nog van de soort bestanden af, of een database wel een goede oplossing is.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,