Port Forwarden Horizon Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark12B

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Berichten
33
Hallo allemaal,

Ik heb een horizon box van ziggo en daarachter een tp - link tl-wr841n router.
Ik wil port forwarden in die tp link.
Ik heb in de horizon box de dmz host naar de tp link gezet en in de tp link ga ik de port forwarden.
In dit geval is het port 25565 voor mijn minecraft server.
Ik start mijn Minecraft server op en probeer van buitenaf te verbinden met de server.
Wat het rare is: Hij doet het niet :confused:.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.
Alvast bedankt
Mark
 
a. Je kunt niet van binnenuit testen of portforwarding werkt. Dat doe je bij een vriend (dus andere Internet-verbinding) of je gebruikt een externe website voor het testen (zoals, vanaf je MC server, http://www.canyouseeme.org en dan testen op TCP poort 25565)
b. Je moet het WAN ip-adres van de tp-link in DMZ zetten. Dus dat zou een 192.168.192.x ip-adres moeten zijn (kijk na in de Tp-link welk ip-adres die momenteel als WAN/Internet ip-adres heeft). Mogelijk heb je dat verkeerd gedaan.
c. In de Horizon box moet je ook het volgende doen (tenminste: dat heb ik moeten doen, eerder):
Geavanceerd -> Opties -> uitvinken: WAN blokkeren
d. Check ook firewall componenten op je MC server voor inkomende verbindingen. Java Runtime (SE) moet inkomende verbindingen kunnen krijgen. Dat zal mogelijk bij jou geblokkeerd staan.
Ook kan het zinvol zijn om 2 inkomende firewall regels te maken die (respectievelijk) poort 25565 TCP en 25565 UDP toestaan.

Tijs.
 
Het helpt helaas niet. Heb in de horizon en tp-link gedaan wat je zij.
Ik heb Java Platform SE open staan in de firewall.
Je hebt het over twee regels maken in de firewall: Hoe doe ik dat ?
 
[Windows-toets]r toetscombinatie -> wf.msc
Klik op "Regels voor inkomende verbindingen" en dan klikken op Nieuwe regel...
Maak een poortregel voor poort 25565 TCP en eentje voor poort 25565 UDP (natuurlijk als dat inkomend verkeer over die poorten is toegestaan).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dan zijn er m.i. nog 6 mogelijkheden:
a. Je hebt nóg een soort firewall actief (bijv. afkomstig van een uitgebreid anti-virus pakket) op je MC server.
b. Je had de MC server software niet aanstaan op het moment van testen
c. Je hebt in je configuratie-bestand van de server een ip adress opgegeven dat niet je LAN aansluiting is (of een verkeerd ip-adres). Ik raad aan om het ip address= regel niet te vullen met een ip-adres, dus het gedeelte na het = teken leeg te laten. Pas je inderdaad iets in het configuratie-bestand, de MC server software opnieuw starten en opnieuw testen via http://www.canyouseeme.org (test poort 25565).
d. In je configuratiebestand laat je (toch) op een andere poort luisteren dan op poort 25565. Check het even na.
e. Je hebt in de TP-Link de portforwarding naar een verkeerd ip-adres staan (of te weinig poorten geportforward). Evt. kan het ook nog zijn dat je in de TP-Link UPnP uitgezet hebt (die moet aan staan) of een firewall actief hebt staan die je eerst zodanig moet aanpassen dat het met de portforwarding wél werkt.
f. In de Horizon Box heb je het verkeerde ip-adres als DMZ ingesteld. Denk er aan dat het zowiezo een 192.168.192.x ip-adres moet zijn, namelijk het WAN/Internet ip-adres van de TP-Link.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat was er (nog) aan de hand? Dat willen we hier op het forum wel weten.

Tijs.
 
helaas, ik heb getest of mijn poort open stond via de website die je mij vertelde. Ik ging het eens bij een vriend proberen en het werkte niet terwijl ik thuis wel mijn minecraft server aan had staan. ik heb toch echt alles gedaan wat je vertelde.
Ik snap er niets van, kun jij me nog helpen ?
 
Eerst maar beginnen met het puntgewijs terugmelden van de situatie/het testen van a. t/m f. in posting #6.
Overigens begrijp je wel dat ik nogal vreemd vind nu een melding te krijgen dat het niet werkt terwijl je op 27 mei meldt dat het opgelost is / dat het werkt.

Tijs.
 
wat bedoel je met te weinig poorten geportforward in posting #6 e.
 
In ieder geval moet je poort 25565 TCP portforwarden en (mogelijk) ook poort 25565 UDP. Dus doe in ieder geval portforwarding van die 2 poorten.

Tijs.
 
ik heb bij port forwarding niet gekozen voor tcp of udp maar ik heb bijde gedaan. Ik heb ook nog geprobeerd om aparte regels te maken in de router 1 tcp en 1 udp maar het werkt niet.
 
ik ben alles nog een keer doorgelopen maar het heeft geen zin,
Kan iemand me nog helpen ?
 
Even een update:
a. Op de Horizonbox:
WAN Blokkeren : Uitgezet (*)
UPnP: Aangezet (*)
Portforwarding poort 25565 naar 192.168.192.21
DMZ: 192.168.192.21
b. Op de TP-Link:
SPI Firewall: Uitgezet (*)
UPnP: Aangezet (*)
Poortforwarding poort 25565 naar 192.168.0.100

Test (met de MC server software aan) naar poort 25565 via http://www.canyouseeme.org : Geslaagd.

Mark gaat maandag (met de MC server software aan) laten testen op zijn Internet ip-adres via vrienden/klasgenoten/kennissen die MC client-software hebben. Als dat allemaal werkt kan hij (evt.) nog testen met andere instellingen daar waar (*) bij staat.

Tijs.
 
Dat is mooi.

Ik raad je wel aan om 2 dingen te testen, uit de (*) categorie (met die vrienden/kennissen/klasgenoten):
a. Test wat er gebeurt als je op de TP-Link de SPI Firewall weer aanzet. [Dit omdat de TP-Link nu in DMZ staat, en (dus) waarschijnlijk een aantal aanvallen te verduren krijgt.]
b. Alleen portforwarding laten staan op de Horizonbox, dus DMZ uit zetten. Mocht dat ook goed werken als dan mag (wat mij betreft) de SPI Firewall op de TP-Link uit blijven (alhoewel je ook kunt testen met SPI Firewall aan, natuurlijk).

Tijs.
 
ik had op horizon aleen de dmz naar tplink staan.
Ik denk dat het kwestie was dat ik in de horizon niet geportforward had
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan