kan geen aiff bestanden afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomukke71

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Berichten
71
Hoe kan het dat ik twee verschilende cd's met de muziek bestanden aiff de ene wel kan afspelen en de andere niet, daarbij vermeld ik dat de ene is aangekocht en de andere cd met gedownloade bestanden, en die laatste speelt niet af op min pas aangekochte samsung player . En ik heb ook cd's die wel aiff afspelen die gedownload zijn van de pc, dat zijn cd's die al een paar jaar oud zijn.
 
Welke (type) player? Heb je CD's als data (dus met de aiff bestanden) gebrand of als audio-CD?
AIFF (de wav van apple) is er namelijk in verschillende soorten ongecomprimeerd en gecomprimeerd (aiffc).
 
Hoi Bikerbill64Dank voor je reactie.
Ik heb een Blu_Rya Disk Player type Bd-F5500 vorig jaar gekocht
Ik heb info van een aiff bestand gekeken en zie dat er staat AIFF-C audio. Dus het zou af te spelen zijn.
Bij de aangekochte cd's staat hetzelfde en zijn afspeelbaar, en bij de gedownloade bestanden dus niet.
Wat ik wel gek vindt dat oudere gedowloade aiff bestanden wel afspeellbaar zijn.
Is het mogelijk dat intussentijd er veranderingen zijn geweest in de setting van die bestanden.
 
Kijk ook eens naar de samplerate van die AIFF bestanden. Er zijn 2 veel voorkomende, 44.1 en 48 Khz. Een AudioCD is altijd 44.1.
Eigenlijk is AIFF hetzelfde als .wav, maar de eerste is een door Apple gebruikt formaat. Je zou ze kunnen converteren naar wav - of nog beter- er een audioCD van maken.
 
kan geen iaff bestanden afspelen

Hoi Bikerbill64.
Als ik bij "info" kijk van IAFF bestand zie ik Samplefrequentei 48000 staan, kan dit veranderd wordende 44.1? Misschien een gekke vraag maar toch vraag ik het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan