printer verliest usbverbinding na 1 dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

san16

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
34
Goedeavond,

Ik heb een brother printer aan een xp computer hangen doormiddel van usb.
Na een dag kan ik er niet meer op printen want dan heeft hij geen verbinding meer.
Ik kan dan pas weer printen nadat ik de pc weer opnieuw heb opgestart.
Heeft iemand hier een oplossing voor zodat ik de pc niet iedere keer opnieuw hoef op te starten.

Alvast bedankt,

Gr. San16
 
Heeft de printer een netwerkaansluiting of WiFi aan boord..?
 
Deinstalleer de printer en haal de USB stekker uit de PC. Herstart de PC en installeer de driver opnieuw. Sluit de USB stekker van de printer pas aan op het moment dat daar door het installatieprogramma wordt gevraagd en niet eerder.
 
Deze printer is aangesloten doormiddel van usb
Sorry, maar dat vroeg ik niet...
Als de printer WiFi of netwerkverbinding aan boord heeft zou je hem als netwerkprinter kunnen installeren.
Daarmee is hij voor iedereen binnen het netwerk te gebruiken, ook als de XP-pc niet aanstaat, en je omzeilt daarmee het usb-probleem.
Dat was de reden van mijn vraag....
 
@Scrapheap: Mocht het een all-in-one printer zijn (zoals een Brother DCP-J172W), dan zal de scan functionaliteit mogelijk ook gebruikt worden (nu of in de toekomst). Dat is over het netwerk, voor een leek, (veel) moeilijker werkend te krijgen dan rechtstreeks via USB. Overigens wel een prima suggestie als het de vragensteller puur om printen gaat. [Vragensteller vermeldt niet welk type printer het betreft, alleen het merk.]

@san16: Wat je zou kunnen proberen is het volgende:
Start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
Klik op Beeld -> Apparaten op verbinding
Klik op de computer(-naam) (allerbovenste item in de lijst)
Druk op de * toets, zodat alles uitgeklapt wordt.
Zoek de USB controllerhub waar de printer op aangesloten is, en dubbelklik dan op die USB controllerhub
Vink in tabblad Energiebeheer alles uit (begin met het onderste aangevinkte en werk dan naar boven). Klik op OK.
Zet weer aan Beeld -> Apparaten op type
Sluit Apparaatbeheer.
Kijk of het dan beter gaat met de printer.

Werkt/helpt dat niet, dan zou ik de optie van Edmoor gebruiken, dus nieuwe installatie van de driver-(software).
Ook zou het kunnen dat installatie van nieuwere chipset-drivers verbetering brengt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor

Ik heb de drivers van de printer al een keer opnieuw geinstalleerd.

@Scrapheap

Ik wil de printer alleen via usb gebruiken omdat dat altijd zo heeft gewerkt.

@dnties

Bedankt voor het meedenken, ik ga het proberen.
Hoe kan ik zien op welke hup de printer aangesloten zit?
 
Prima, wat jij wilt, het was ook maar een vraag...
Kan ook zo maar moederbord gerelateerd zijn aangezien er XP draait en het waarschijnlijk niet meer de jongste pc is.
Succes met de oplossing.
 
Prima, wat jij wilt, het was ook maar een vraag...
Kan ook zo maar moederbord gerelateerd zijn aangezien er XP draait en het waarschijnlijk niet meer de jongste pc is.
Succes met de oplossing.

Hoe zou ik kunnen zien of het aan het moederbord ligt?
 
Als er niets onder hangt dan staat er niets vermeld onder die hub.

Hangt er wel wat onder, en het is een muis of toetsenbord, dan staat er óf de merk/typenaam óf iets als (indien muis) "muis met 3 knoppen" óf (indien toetsenbord) iets met toetsenbord danwel keyboard óf iets algemeens als USB-HID
Dan weet je dus dat je printer niet onder die poort maar onder een andere poort moet hangen. :p Je zult het wel zien/vinden, lijkt me.
NB: Het is mogelijk dat er meerdere apparaten op 1 hub hangen, dus kijk goed onder welke de printer hangt (mogelijk dus met nog een ander apparaat, zoals een muis).

Probleem met moederbord is niet uit te sluiten, maar dan kun je testen met andere USB apparaten aan te sluiten op de poort waar nu de printer aan hangt.
EDIT: Toevoeging ik vermeldde ook nog een update van de chipset-drivers, dus daar kun je altijd nog even naar kijken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Energiebeheer stond niet aan. Iemand nog een andere oplossing?
 
@edmoor
Ik heb de drivers van de printer al een keer opnieuw geinstalleerd.

Waar het daarbij om gaat is dat de USB kabel pas wordt aangesloten op het moment dat het installatieprogramma daar om vraagt en niet direct om het opnieuw installeren van de drivers. Je verteld er niet bij of je dat inderdaad op die manier hebt gedaan.
 
Waar het daarbij om gaat is dat de USB kabel pas wordt aangesloten op het moment dat het installatieprogramma daar om vraagt en niet direct om het opnieuw installeren van de drivers. Je verteld er niet bij of je dat inderdaad op die manier hebt gedaan.

Ik heb de usb pas aangesloten toen de instal daar om vroeg.
 
Ok, dat het maar even duidelijk is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan