Hoe kom ik achter het IP-adres van mijn router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Ik heb van mijn provider een FritzBox als modem. Daaraan heb ik een TP-link router hangen die het draadloze netwerk voor zijn rekening neemt. Voor zover ik weet heb ik aan deze router een vast IP toegekend: 192.168.1.253. Echter, nu ik wat wil aanpassen in deze router en het IP in mijn browser intyp, geeft de router niet thuis: de wachttijd voor de verbinding is verstreken. Hoe kom ik er nu achter wat het juiste adres van deze router is? Via ipconfig zie ik alleen het IP-adres van de FritzBox.

Alvast bedankt.
 
Welke ip-reeks gebruikt de Fritzbox voor LAN? ook de 192.168.1.x reeks?
Indien die een andere reeks gebruikt, dan moet je je pc eerst (tijdelijk) een vast ip-adres geven in de 192.168.1.x reeks (natuurlijk niet 192.168.1.253... :rolleyes:) en dan de aanpassingen gaan doen op de tp-link (via http://192.168.1.253 )

Tijs.
 
In ipconfig zie je ook het Gateway IP adres, dat zou 'm moeten zijn als de Fritzbox ook router is.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor: het gaat hem niet om de Fritzbox maar om de tp-link, die blijkbaar als accesspoint/switch is omgebouwd...

Tijs.
 
Ah, te snel gelezen... ;)
 
Hebben die dingen niet als hostnaam "fritz.box"? Dus even een ping naar fritz.box doen zou wellicht het IP-adres opleveren :) ook te snel gelezen :eek:

Kun je binnen de fritzbox het IP-adres niet achterhalen uit de DHCP?
 
Laatst bewerkt:
Tijs, hoe kom ik er dan achter welke range de fritzbox gebruikt? En hoe geef ik mijn pc een vast ip? Ik heb Win7.

Thx
 
In ipconfig staat precies welke reeks de fritzbox gebruikt, namelijk bij Standaardgateway. Laat het laatste deel weg, en je weet de reeks.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank je Tijs. De Fritzbox heeft als IP 192.168.178.1. Ik heb vervolgens mijn pc het IP 192.168.178.2 gegeven en toen kon ik inderdaad weer in de TP-link komen.

Nu om dit structureel te verhelpen. Ik heb hier nooit eerder last van gehad, maar ik heb sinds enige tijd de fritzbox in huis vanwege een nieuwe provider en ik heb me niet gerealiseerd dat die met een andere range werkt dan het oude modem. Als ik het goed begrijp is het nu slim om het vaste IP van de TP-link te veranderen naar 192.168.178.2 en mijn pc weer een dynamisch IP te geven toch? In dat geval zou ik gewoon weer direct bij de TP-link moeten kunnen omdat die dan in dezelfde range als het modem zit. Klopt?
 
Inderdaad, geef de tplink een ip adres dat niet wordt uitgegeven via DHCP maar niet het LAN ip adres van de Fritzbox zelf.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan