Sitecom 300N Gaming Gigabyte router valt elke keer weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delegates

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2015
Berichten
14
Goedemiddag,


Ik heb al een aardige lange tijd een sitecom 300N Gaming router en heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Sinds kort is er een probleem dat elke keer het internet weg valt en de router ook niet meer benaderbaar is via het locale ip adress van de router. P.S Sinds kort ook een Iphone 6 gekocht en denk dat het daaraan ligt maar weet het niet zeker.

Het is zo dat als ik op internet zit, hij weg valt en dan aangeeft dat die aan een onbekend netwerk is verbonden dat geheel niks doorlaat aan pakketjes. Ik laat hem dan zoeken op het probleem en krijg dan naar voren:

- Dat de (lan-verbinding heeft geen geldige ip-configuratie)
- Dat de default gateway niet te benaderen is.
- Als ik in me Router kom als ik hem opnieuw aanzet is ook dus de DHCP uit.

ik zie in de logs van me router ook telkens de volgende meldingen.
Capture054.jpg
Capture056.jpg

Wat zou hier het probleem van kunnen zijn? ik kom er zelf niet meer uit.

ik snap namelijk ook die meldingen van dat (Blocked incoming TCP packet from 62.45.145.146:58359 to 84.106.89.88:80) niet wat die nou bedoeld of doet.
 
Dat laatste is een portscan en heeft zeer waarschijnlijk niets met je problemen te maken.

Tenzij je iphone volledig corrupte packets stuurt of meer dan 10000 connecties genereert in zijn eentje is dat waarschijnlijk ook niet het probleem.

Je router kan gewoon aan het overlijden zijn. Als het een hardware probleem is dan is het waarschijnlijk de interne switch of de cache.
 
Ik ga morgen een nieuwe router proberen maar het modem laat nu ook om de 2 minuten de DHCP eruit klappen. Dan zegt die als die dat doet. "The gateway is currently measuring your network. Accessing this webpage might have effect on the measurement. This page will refresh shortly" dit doet die dan ook maar dan om de 2 minuten. Nu is die echt dood aan het gaan denk ik?

Daarnaast zegt die ook in de logs elke keer:
Wan interface cable has been disconnected
Wan interface cable has been connected
Bringing up Wan using dhcp
Obtaining ip address using dhcp
Estimating speed of Wan interface
Wan interface speed measurement completed. Upstream 21852 kbps
Blocked outgoing TCP PACKET from .... To .... As PSH:ACKBRECEIVED but there is no active connection
 
Laatst bewerkt:
JE router kan ook nog gehacked zijn. Dat is redelijk onwaarschijnlijk, maar kan zelfde soort problemen veroorzaken. Ik zou het echter indien mogelijk eerst met een andere gateway proberen.

Een andere oorzaak kan ook zijn dat iets in je interne netwerk een virus bevat dat een ongelofelijke hoeveelheid verbindingen probeert te maken. Allemaal niet zomaar uit te sluiten, maar als het echt zomaar ineens is, is de kans op hardware problemen redelijk groot.
 
Ik heb nog geen nieuwe router kunnen halen maar het gene wat nu aan de hand is, is dat als ik het internet gebruik, dat die dan random tijden weg valt. Bij het weg vallen is die de WAN DHCP helemaal kwijt.

Hij zegt dan dat de DHCP weg is, de DNS staat als disconnected. Als ik na een paar keer resetten en de kabels eruit, krijgt die hem weer terug. Dit kan na 2 keer maar vorige keer duurde dit 2 uur lang voordat die het weer deed. Ik heb de kabel gecontroleerd van modem en dit is in orde.

Dit is die interne switch of cache dan?
 
Gebeurt dat bij elke notebook/pc/kabel?


Die geblokte ip adressen zijn van Caiway en Ziggo overigens.
 
Dit gebeurt bij elke pc, notebook, telefoon. Bij elk internet apparaat in huis
 
Welk merk en type modem?
Indien kabel, coax aansluitingen zitten goed vast?
 
Het gene wat een vriend van mij denkt die ook in de Netwerken zit, is dat het om het modem gaat dat er tussen zit. Hij denkt omdat het moden waarschijnlijk op Bridge modes staat, dat dat het probleem veroorzaakt. want mijn normale ik adres is een 192.168 nummer terwijl me Router een 84.106 nummer krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Dat een router verbonden is achter een modemrouter die in bridge-modus staat is normaal. Welk modem (merk/model) van welke provider betreft het precies? Is een bekabelde verbinding rechtstreeks met dit modem wel stabiel? Verder, welke firmware staat op de router geïnstalleerd (in het routermenu te vinden onder Home > Device)? De laatste firmware voor de WL-309 is versie 1.2.08. Op dit moment is deze tijdelijk niet te verkrijgen onder Downloads, maar wel via mail of chat bij onze helpdesk.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
Ik heb de Firmware 1.2.04 erop staan op dit moment en geebee nog iets van Ziggo zelf.
 
De firmware is dus niet de meest recente. Het beste kunt u deze even updaten. Helpt dit niet, dan is het goed om te testen of de verbinding rechtstreeks op het Ubee modem wel stabiel blijft. Verder is het voor ons ook goed om te weten welk Ubee model het precies betreft (bv. EVM3200 of EVW320b, het exacte model zal op het modem te vinden zijn).

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
Het gaat hierbij om het model ubee EVM320B. Daarnaast hoe kom ik aan de firmware update om die te installeren? het probleem doet zich nog steeds voor. DNS kwijt raken, Router zichzelf opnieuw rebooten en geheel niet zichtbaar zijn als router als die is aangesloten. in ieder geval bedankt dat je tijd erin wil steken. word erg gewaardeerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan