Router instellen voor webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkuh007

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2013
Berichten
62
Hallo allen,

Ik heb een webserver geïnstalleerd en ik wil dat ik via mijn externe IP mensen mee kan laten kijken, indien mijn PC aanstaat natuurlijk.
Ik heb een VGV7519 V8 router, ik zit bij Telfort.
Bij data --> port mapping heb ik dit gedaan: 1 192.168.2.12 TCP 80,443 80,443
IP van mijn pc klopt uiteraard en de poorten heb ik ingesteld via hun 'wizard'. De poort van de Wampserver is 80.
Wanneer ik naar www.watismijnip.nl ga en ik voer die IP in de adresbalk in, krijg ik mijn webpagina niet te zien.

Weet iemand wat ik fout doe?

Groet,
 
Ik weet niet wat het precies is, maar gebruikt een webserver niet de andere vorm, tegenover TCP? heb je ook de listener port aangezet?
 
Wat gebeurt er zodra je het interne ip-adres van de server in de webbrowser ingeeft? Krijg je dan de webpagina wel te zien? Indien niet, dat moet je ook nog poort 80 in de firewall van de server open zetten!
 
Wat gebeurt er zodra je het interne ip-adres van de server in de webbrowser ingeeft? Krijg je dan de webpagina wel te zien? Indien niet, dat moet je ook nog poort 80 in de firewall van de server open zetten!

Dan zie ik de website wel, dus dat werkt.
 
Oké! Dan ligt het probleem inderdaad bij de router!

Ga eens naar "Port Mapping" en vul daarin:

No.LAN IPProtocol TypeLAN PortPublic PortEnableConfigure
1192.168.2.12TCP & UDP8080v-
2192.168.2.12TCP & UDP443443v-

Kans is groot dat het zo wel werkt. Het probleem zou wel eens met de comma's te maken kunnen hebben in één entry! Probeer voor twee poorten ook twee entry's te gebruiken!

Laat je even weten of het werkt?


Jasper
 
Ik snap niet waar die 443 voor dient, dat geeft de router zelf aan namelijk. Ik gebruik alleen poort 80
Zie bijlage hoe ik het heb.

Edit: Heb gedaan zoals jij aangaf, ook dat werkt niet.
Echt een vervelende modem...
 

Bijlagen

  • port80.png
    port80.png
    20,7 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
om welke router gaat het
en als je port geforward heb welke poort gooi je open je kan ook 8080 gebruiken deze zul je dan wel ff moete3n in stelleen op de webserver en firwallwall van windows uit gooien of toestaan
 
Ik gebruik de ESET virusscanner, welke de firewall aan had en poort 80 blokkeerde.
Nu werkt het, alleen ik krijg dit:

Forbidden

You don't have permission to access /mybb/ on this server.

Wat moet ik nog instellen in de wampserver?
 
geliever ff je tekst aan te passen schelden is niet toe gestaan Vandaag, 12:29 topic #6
 
Ja behoorlijk ja. Ik installeer de WAMPserver wel opnieuw, kijken of dan wel weer gaat werken.
Ik laat het weten.
 
Geen idee hoe WAMP werkt. Maar veel webservers accepteren standaard alleen connecties vanaf localhost (127.0.0.1) of het lokale netwerk. Mogelijk moet je dit nog aanpassen om ook connecties vanuit de rest van de wereld te accepteren.
 
Klopt dat moet ik. Wordt even uitzoeken hoe nog... dus als iemand het weet.
 
Even te lui om het te vertalen ->

Right the simple answer is wamp is configured, by default, for local development, to keep those new to Apache and MySQL safe from attack.

So its security is set to only allow access to Apache from the localhost address ( 127.0.0.1 ).

Now if you want to allow other PC's in your home network to see the website you have developed you need to change that security a little so that Apache will accept access attempts from then. Currently it is just rejecting any communication from any IP address other than 127.0.0.1.

The simple method to open up Apache is to use the wamp manager icon in the system tray.
left click on it and select the 'Put Online' option.


This will tell Apache to respond to any ip address in the universe, and server pages for their requests.
 
Ik had al enkele dingen geprobeerd. Weet niet of ik dit ook al had gedaan. Ga morgen proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan