Drivemapping probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb windows 2012 server geinstalleerd en wil daar via GPO automatisch wat drives mappen voor gebruikers. Alleen lukt het mij niet om dit ook werkend te krijgen. Ik krijg geen foutmeldingen, maar de drive verschijnt niet op de client, ook niet na een gpupdate /force.

Wat heb ik gedaan : (wellicht dat ik iets fout doe of vergeet, want ben nog niet echt thuis in 2012)

* een gedeelde map aangemaakt in Servermanager (SMB share-Quick) : Locatie : C:\Data\Shared gedeeld als Shared
* maprechten gegeven aan de juiste groepen

*in GP Management Console een nieuwe policy aangemaakt en vervolgens via User configuration > Preferences > Windows settings >drive maps een nieuwe mapped drive aangemaakt (optie CREATE), uiteraard in de juiste OU

*De Location ingesteld aan die van de shared map (\\Mijnserver\Shared)

*Reconnect aangevinkt en bij targetting de juiste groepen toegevoegd.

*Show this drive en Show All drives aangevinkt

De drive zou zichtbaar moeten worden als G: met als omschrijving SHaredTest


Als ik mijn windows 7 Ultimate pc aanmeld op het domein en als user inlog, dan zie ik de schijf echter niet verschijnen bij de verkenner.

Als ik G: ingeef dan herkent hij de drive ook niet.

Ik kan wel via netwerk browsen naar \\Mijnserver\Shared en daar heb ik ook gewoon de juiste rechten, dus dat lijkt goed te staan.

Logfiles op mijn workstation geven geen error en geven alleen aan dat de policy is uitgevoerd.

Zie ik nog iets over het hoofd of doe ik misschien iets niet goed ?
 
Alle tips bekijken in deze link, incl./vooral het gebruik van Group Policy Result Wizard, checks op filtering/linking van de GPO, Link Order en het nalopen van de Windows Logboeken op het werkstation.
Natuurlijk gaat het daar om een andere GPO, maar de troubleshooting basis is (grotendeels) gelijk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ben er inderdaad even ingedoken Tijs.
En Na een gevecht met de The Group Policy Results Wizard over een niet actief zijnde RPC server (Firewall leek niet te reageren op een rule vanuit de GPO dus even tijdelijk disabled) zag ik dat er een fout zat in het netwerkpad. Ik had het pad opgegeven zoals deze op de C: stond en niet zoals deze gedeeld was. (originele map heet Shared maar was gedeeld als 'SharedTest'

E.e.a. lijkt nu te werken, alleen nog uitvissen waarom de firewall de uitzonderingen niet accepteert maar dat komt morgen wel weer. Ben voor vandaag even klaar met 2012 :D

bedankt voor je snelle reactie :thumb:
 
Tot je dienst.

Graag nog wel even de vraag de status Opgelost geven. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan