TP-Linkextender Dynamic IP problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijniejo

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2013
Berichten
13
Hallo,

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn TP-Linkextender. Ik heb hem al een tijdje en alles gaat goed, maar toen ik hem laatste resette begon hij raar te doen.

Ik doe alles zoals het in de handleiding staat en geef de wifi een naam ( Wifi_Ext ). Als ik die WiFi klik is de enigste site waarop ik kan komen tplinkextender.net.
Hier zeggen ze dat er een probleem is bij de Dynamic IP.

Screen Shot 2015-06-03 at 21.38.17.png

Ik heb sommige dingen zwartgemaakt wegens privacy, als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer fijn vinden.

Alvast bedankt.
 
De extender speelt nu DHCP server, terwijl de router in/van je originele wifi netwerk (dus het netwerk dat je extend met de extender), bij goede werking, dat zou moeten doen.
Ook de extender zelf zou via DHCP (van je hoofdrouter) een ip-adres moeten krijgen zodat je de extender op dat toegekende ip-adres kunt configureren (mocht dat ooit nodig zijn/worden).
Het lijkt erop dat het juist op het laatstgenoemde fout gaat en dus laat de extender zijn eigen DHCP server functionaliteit aan staan.

Eerste wat ik dus zou doen is het volgende:
a. Zet de extender uit (=haal uit het stopcontact)
b. Zet je hoofdrouter uit. Wacht een seconde of 20 en zet 'm dan weer aan. Wacht totdat hij helemaal is opgestart.
c. Zet de extender aan (=stop weer in het stopcontact) en wacht totdat die helemaal is opgestart.

Werkt het dan nóg niet, dan is er met je hoofdrouter wat mis:
a. Je hebt mogelijk MAC filtering aangezet in je hoofdrouter. Indien ja, dan krijgt je extender waarschijnlijk daarom geen ip-adres meer. Zet in dat geval MAC filtering uit (is sowieso geen nuttige beveiligingsoptie). Herstart daarna je extender
b. Je hebt mogelijk een reeks met te weinig ip-adressen in het DCHP server gedeelte van je hoofdrouter, zodat de extender er geen kan krijgen (want al opgebruikt door andere apparaten). Dat is de reden waarom ik je hier boven de hoofdrouter laat herstarten, zodat (hopelijk) de extender wél een ip-adres krijgt (de lijst van uitgereikte ip-adressen zou dan tijdelijk weer leeg moeten zijn in de hoofdrouter).
Ook kan het zijn dat je DHCP reserveringen hebt gedaan in je hoofdrouter van alle ip-adressen die hij kan uitgeven via DHCP. Ook dan is er geen ip-adres meer vrij die de extender (via DHCP) kan krijgen van de hoofdrouter.

Als dit allemaal niets oplevert zou ik helemaal opnieuw beginnen met de setup van de extender, dus resetten naar fabriekswaarden, draadloos verbinden met het dan gepresenteerde TP-LINK_Extender_XXXXXX, en daarna inloggen op de extender via óf http://tplinkextender.net óf via http://192.168.0.254 en dan de verbinding met de hoofdrouter etc. opnieuw doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat het herstarten van beide apparaten de oplossing was?

Verder graag de vraag nog de status opgelost geven: [Ingelogd op het forum en deze vraag geopend]: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina, die met "Zet status opgelost", "Onderwerpopties" etc.]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan