Powerpoint instellen als standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
680
Hoe ken ik Powerpoint terug instellen als standaard om pps af te spelen. nu opent telkens Media Player.
Lode
 
Ik klik op rechts, EIGENSCHAPPEN, Wijzigen om te keizen met wat om te openen, maar Powerpoint staat er niet tussen. En toch staat Powerpoint op de computer
Lode
 
Hallo Lode2008,

in Windows 7:
1. Configuratiescherm > Programma's > Standaardprogramma's
2. Klik op "Een bestandstype of protocol aan een programma koppelen"
3. Scrol naar beneden tot je het bestandstype .pptsx (voor PP 2007 en hoger) ziet
4. In de kolom met "Huidig standaardprogramma" moet Microsoft PowerPoint staan.
Indien anders, klik dan op "Ander programma"
5. Klik op Bladeren, ga naar de C: schijf en open "Program Files (x86)"
6. Open de map "Microsoft Office"
7. Open de map "Office14". Office 14 staat voor MS Office 2010. Bij jou kan dit een ander getal zijn want is afhankelijk van de versie die geïnstalleerd staat op je pc.
8. Scrol naar beneden tot je POWERPNT.EXE ziet.
9. Dubbelklik hierop of op Openen > OK

Herhalen voor het bestand .pptx
Alle extensies ivm PP hebben als standaardprogramma Microsoft PowerPoint
Zie afbeelding hieronder:
ScreenShot533.jpg

Groetjes,
Astra
 
Maar nu openen ze enkel als PPT en niet dat ze automatisch en onmiddellijk als PPS afspelen.
hoe komt dat.
Lode
 
Kan men een GRATIS Office downloaden geschikt voor Windows 8 .
Als reactie op mijn vorige vraag is het eigenaardig dat mijn vriend een volledige Microsoft Office heeft en waar het niet ogelijk is om die Powerpoint te laten werken. De PPS opent enkel als PPS en niet als een automatische afspeelbare slide show. Heb al naar Standaardprogramma"s geweest en die PPTx en andere aangeduid en dan naar De C; in Microsoft Office Office 12 en aangeduid en de Powerpoint .exe geactiveerd, maar het werkt niet.
Lode
 
Laatst bewerkt:
Op je eerste vraag:
Maar nu openen ze enkel als PPT en niet dat ze automatisch en onmiddellijk als PPS afspelen.
hoe komt dat.
Dit is afhankelijk van hoe je een voorstelling gemaakt in PP opslaat.
Als je een voorstelling opslaat als "PowerPoint presentatie (*.pptx)" zal bij dubbelklikken op dit bestand, deze openen als layout in het programma PowerPoint zelf.
Als je een voorstelling opslaat als "PowerPoint voorstelling (*.ppsx) zal bij dubbelklikken op dit bestand, deze openen via de PowerPoint Viewer en zal je dus de voorstelling wel kunnen zien als pps.
De layout kan je enkel maar openen als PowerPoint geïnstalleerd is op je pc/laptop. Deze layout kan je dan eventueel bewerken en terug opslaan als .pptx of .ppsx
Vanaf versie PP 2010 (misschien ook vanaf 2007, weet het niet meer) kan men de voorstelling ook opslaan als een video.

ScreenShot534.jpg
ScreenShot536.jpg

Als PowerPoint NIET geïnstalleerd is zal je de PowerPoint Viewer eerst moeten downloaden (gratis) via de website van Microsoft om de pps automatisch en onmiddellijk als pps te laten afspelen.
Zowel bestanden met extensie .ppsx als .pptx zullen dan automatisch worden afgespeeld als pps.
Link : http://www.microsoft.com/nl-be/download/details.aspx?id=13

Op je tweede vraag:
Kan men een GRATIS Office downloaden geschikt voor Windows 8 .
Als reactie op mijn vorige vraag is het eigenaardig dat mijn vriend een volledige Microsoft Office heeft en waar het niet ogelijk is om die Powerpoint te laten werken. De PPS opent enkel als PPS en niet als een automatische afspeelbare slide show. Heb al naar Standaardprogramma"s geweest en die PPTx en andere aangeduid en dan naar De C; in Microsoft Office Office 12 en aangeduid en de Powerpoint .exe geactiveerd, maar het werkt niet.
Nee, men kan MS Office NIET gratis downloaden. Dit is een betaalprogramma.
Wat betreft je vriend, het is best mogelijk dat het een proefversie is die voorgeïnstalleerd stond bij aankoop van zijn pc/laptop.
Eens de geldigheidsdatum voorbij is zal het programma niet meer werken.
Als hij dus een pps wil zien zal hij ofwel MS Office moeten aankopen ofwel de PowerPoint Viewer installeren (zie bovenstaande link).

Beste groetjes,
Astra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan