Printer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

carduel

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Berichten
35
Ik kan sinds enige tijd niet meer (draadloos) printen vanaf mijn laptop. Vorige maand heb ik mijn internet- en telefoonabonnement bij Tele2 uitgebreid met televisie (i.p.v. UPC). Ik heb het idee dat sindsdien het probleem met mijn printer optreedt.
Maar dat is maar een vermoeden.
Wie kan 80+er helpen?
 
Helpen kan, maar dan hebben we informatie nodig:
a. Zitten de printer en de laptop momenteel nog wel in hetzelfde netwerk? Te onderzoeken via:
i. Print op de printer een statuspagina uit die vertelt welk ip-adres de printer nu heeft
ii. Kijk op de laptop welk IP-adres wordt genoemd (192.168.x.x is het format) via [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
b. Is, op de laptop, momenteel een TCP/IP poort gekoppeld met het ip-adres dat bij a.i. achterhaald is of niet? Te onderzoeken via:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> control printers
Klik 1x op de printer, rechtsklik er dan op en kies Eigenschappen van printer (dus niet Eigenschappen)
[XP gebruikers kiezen wél Eigenschappen]
Het tabblad Poorten geeft aan hoe de printer nu verbonden is. Vertel ons wat daar staat en ook wat er verder nog gemeld wordt als je klikt op Poort configureren

Schermafdrukken van alle gevraagde informatie mag evt. ook, als de gevraagde informatie er maar in zijn geheel op staat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dag carduel,
Mijn idee is dat de instellingen van de router teruggezet zijn naar standaard waarden.
Voor WiFi draadloze verbindingen zal dat een andere Netwerknaam en een andere Beveiligingssleutel (wachtwoord van de verbinding) inhouden.

Eerst zou ik controleren wat deze twee zijn in het menu van de router. Als ze veranderd zijn naar fabrieksinstellingen dan kunt u ze naar behoefte veranderen en daarna schrijft u ze even op. Kleine letters of hoofdletters maken uit. Je komt in het menu van de router door in de Internet browser op het adresveld niet een Internetadres maar het adres van de router in te vullen. Deze staat in het bijbehorende boekje en ik denk dat dit http://192.168.1.1 is. Verdere "stap voor stap" uitleg van Tele2 staat hier:

https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/modem-beveiligen

Gaat u vervolgens naar de WiFi printer. Hier moet u een nieuwe verbinding maken. Dat moet daar een menuoptie zijn. U kiest de zojuist gekozen netwerknaam uit een lijst van ontvangen stations en geeft het wachtwoord op als daarnaar wordt gevraagd. Hopelijk is het hiermee opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan