Android 4.0 installatie in VMware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Heb Android 4.0 geinstaleerd in een VMware vm (workstation v.7.0....)
Start goed op, maar heb geen netwerkverbinding.

Configuratie ; NAT (used to share the host ip-address.)

In android heb ik de volgende netwerkverbindingsmogelijkheden ;
- Wifi
- Airoplane
- Vip

Mischien heeft iemand hier ervaring mee ?

Misschien bestaat er een Android versie die ook een vaste netwerkverbinding als optie heeft ?

Bijvoorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Hier wordt aangegeven dat je het juiste type LAN adapter moet aangeven voordat je er in Android wat mee kunt.
Ik zou verwachten dat dat het probleem is bij jou (je schrijft niet in je startposting welke LAN adapter wordt geëmuleerd in je VM).

Tijs.
 
Dank voor uw antwoord. In de Youtube video wordt gebruik gemaakt van virtual box van Oracle.
Echter ik maak gebruik van VMware v7 vm. > Hier maak ik gebruik van NAT.
Wat in geen netwerkverbinding resulteert in Adroid.

Misschien bestaat er ook een workaround voor VMware workstation v7. ?

bijvoorbaat dank.
 
Ook in de VM's van Vmware Workstation kun je aangeven welke LAN adapter er moet worden geëmuleerd.
Stop de VM, klik op de VM en er zou meteen rechts ervan een klein overzicht moeten verschijnen welke eigenschappen de VM heeft qua disk, netwerk etc.
Het is een oude versie van Vmware Workstation, maar vlgs. mij moet je dan klikken op Edit virtual machine of iets dergelijks om aanpassingen te kunnen doen in de VM, dus ook het type emulatie van de netwerkkaart.
Of misschien op Network klikken in het overzicht aan de rechterkant en dan Edit of iets dergelijks klikken.

Tijs.
 
Ik heb Android 4.0 werkend in VMware 7 met internetverbinding. Ik kan dus ook browsen.
Echter , ik slaag er niet in om apps te
downloaden / installeren. ...
Misschien heeft iemand hier ervaring mee ?
 
Nogal vervelend om te zien dat je om tips vraagt, die ook krijgt, daarna vertelt dat het is opgelost, niet terugmeldt wat de oplossing was en (in plaats van een nieuwe vraag daarvoor te maken) een nieuwe vraag stapelt op je originele vraag uit de startposting. :shocked:

Dus: Fijn dat het netwerkprobleem uit je startposting is opgelost. Hoe is je dat gelukt?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor het ongemak. Ik heb het opgelost dmv de volgende stappen ;

1. With Android 4.0 RC2 for EEPC use Bridged Mode for networking.
2. When you boot up the VM press ALT+F1 ( must be ; after the VM has booted up)
3. ‘ping 8.8.8.8' at the prompt (google’s DNS)
4. If its working type ‘setprop net.dns1 8.8.8.8' without quotes.
5. Press ALT+F7 and you should have internet connection.
 
Ah, dus je hebt NAT helemaal verlaten en bridged networking gebruikt. Bedankt voor de toelichting.
Overigens zou ik vermoeden dat je dan dat verhaal over "setprop net.dns1 8.8.8.8" helemaal niet nodig hebt, want.... de android VM krijgt dan ip-adres én standaardgateway én dns-server(s) automatisch aangereikt via DHCP vanuit de router(-modem) waar je host computer (= je fysieke pc/laptop) mee verbonden is...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan