Heeft iemand ervaring met HP Laserprinter 2550L (kleur)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Ik heb van iemand een HP 2550L kleur laserprinter kunnen krijgen maar heb wat vragen over het gebruik. Is er iemand met ervaring die ik wat mag vragen?

(Ik heb al een handleiding maar daar mee kom ik er niet uit!)
 
Beter geweest als je meteen je vragen ook had neergezet: De printer is relatief wijdverspreid, dus goede kans dat iemand zo'n apparaat heeft (gehad) danwel beheert / beheerd heeft.
Ik heb ze ook wel eens beheerd (wel jaren geleden, overigens). Ging overigens niet verder dan het bruikmaar maken voor gebruikers, toner plaatsen, bak-indeling etc., maar onderhoud (intern schoonmaken etc.) viel er niet onder.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk:

Als ik de printer opendoe tref ik volgens mij twee verschillende toners aan. Een zwarte en een kleur, maar bij die kleur zit volgens mij ook zwart. Waarom dan twee toners?

Als ik ga printen is zwart perfect en als ik kleur ga printen krijg ik een gele afbeelding. Heeft iemand daar een verklaring voor. Ik lees dat je via een werkset via de computer de hoeveelheid toner kan nagaan, maar hoe kom ik aan zo'n werkset?
 
(Diep-)zwart is niet te maken door het mengen van kleuren, dus daarvoor moet je een aparte toner hebben. Bovendien zijn kleuren-toners veel duurder dan puur zwart, dus die scheiding is ook nog eens gunstig voor je portemonnee.

Support (Engels): hier
Printproblemen (incl. afdrukkleur fouten): hier, zie "Missing or incorrect color", waarbij staat (vetgedrukt wat ik denk dat de meest waarschijnlijke zijn):
- The color settings have been changed manually. Return the color setting to Automatic.
- The print media does not meet the specifications for this printer. Use a different paper, such as a high-quality paper intended for laser printers.
- The printer is operating in excessively humid conditions. Verify that the printer environment is within humidity specifications.
- A print cartridge might be low. Check the printer control panel, print a Supplies Status page, or view the embedded Web server. (If using a non-HP cartridge, none of these sources will provide information about a low or empty print cartridge.) If so, replace the print cartridge.
- Perform a calibration.

Het is een netwerkprinter, dus je kunt (als je 'm aansluit op je bedrade netwerk) erop inloggen (vraag dan even de statuspagina op, zodat je weet op welk ip-adres hij via je browser bereikbaar is geworden). Bijkomend voordeel zou zijn dat iedereen kan printen over het netwerk (vooropgesteld dat ze met hetzelfde bedrade/draadloze netwerk zijn aangesloten als de printer).
Status-pagina en supplies status (toner etc.) kan ook handmatig op de printer worden uitgedraaid:
Press (Go) and (Cancel Job) simultaneously to print a Configuration page and a Supplies Status page.

Tijs.
 
Waarom breng je de printer niet naar de stort.
Een nieuwe printer is goedkoop.
De toners niet.
Ikzelf heb de HP LJ300-400 color M351-M451
Gekocht bij bol.com voor 260 euro, is een netwerk printer met wifi.
 
Waarom breng je de printer niet naar de stort.
Een nieuwe printer is goedkoop.
De toners niet.
Ikzelf heb de HP LJ300-400 color M351-M451
Gekocht bij bol.com voor 260 euro, is een netwerk printer met wifi.

Maar dan moet je toch nog toners kopen. Er zal misschien een toner inzitten maar dan een kleintje of wellicht alleen een zwarte?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan