Starten pc gaat traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

VJWandel

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2014
Berichten
6
Hallo, heb een probleempje i.v.m het opstarten van de pc - reageert traag tot zeer traag . Wat raad u mij aan , of bestaat er een programma ( liefst gratis ) welke dit euvel oplost?
Dank bij voorbaat ,
vjwandel
 
De vraag stond tussen tips en handleidingen, die daar niet echt voor bedoelt zijn. Ik heb de vraag tijdelijk even hier geplaatst, daar ik er vanuit ging dat het om een Windows systeem gaat. Als u het juiste besturingssysteem even vermeld, dan zal de vraag naar de juiste sectie worden verplaatst. Door het verplaatsen naar de juiste sectie, is de kans op beter hulp groter.
 
Als je OS er een lange tijd op staat kan het vervuild geraken. Je kan dan best je windows herinstalleren. Als je nog geen SSD hebt kan ik je aanraden als je het NOG sneller wilt.
Als je geen Windows hebt, en ook geen mac of solaris, maar UNIX, dan is er iets anders. Misschien is de HDD aan het doodgaan?
 
Laatst bewerkt:
Als het windows is 7 of lager is druk (Windows + R)
Vul in (msconfig) vervolgens druk op enter

Klik op het tabblad (opstarten) en vink alles uit wat bij jou bekend is en niet noodzakelijk is.

Heb je windows 8/8.1?

Open taakbeheer/task manager en ga naar (opstarten)

en vink alles uit wat bij jou bekend is en niet noodzakelijk is.

Weet je niet wat je uit moet zetten plaats even een screen shotje dan kunnen we het samen door nemen.

Bij het uitschakelen van deze programma's komt minder last op windows met opstarten.

Hoop dat je er wat aan heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan