• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van web met javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

kfpot

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Berichten
17
Hoi iedereen,
Ik gebruik al een tijd via gegevens van web deze site > https://www.e-lotto.be/NL/1/LottoResults#action=results
Echter deze geeft nu 3 talen> Javascript is momenteel niet actief op je browser. Je moet deze functie activeren om deze website te bezoeken.

Bestaat er een soort van addin om dit als nog te kunnen gebruiken, of moet het toch met een macro te doen zijn. .
De data die ik wil gebruiken zijn enkel de lottonummers en de winstverdeling.

Alvast bedankt voor de hulp,
kfpot
 
Bedankt Wampier,
ik ga hier vanavond mee aan de slag, heb nu de late ploeg.
Wat ik me nu afvraag hoe kom je op die link?
 
Er zijn handige developtools voor de meeste browsers ;). Een ervan is het kunnen zien welke resources er geladen worden vanaf de server kant. Dan vervolgens door de resources lopen totdat je de informatie vind die je nodig hebt.

Het punt van javascript is dat het nog steeds lokaal draait. Als het dus interessante informatie verwerkt is er ergens een moment waarop javascript een resource aan gaat roepen op de server om die informatie op te halen. Dat is de link die je vervolgens vind om de ruwe informatie op te halen.
 
Nogmaals mijn dank wampier, mijn dash ziet er weer uit als voorheen, en weet weer gelijk de eventuele winst.
Welke developtool, kan je me aanraden voor misschien toekomstige sites die niet willen meewerken.
Tot nu toe kon ik die .xml link niet vinden.
 
firefox -> rclick op scherm -> inspect elements. network tab -> reload.
 
Nieuwe trekking geweest vandaag, mooi geupdate....helaas niks gewonnen :(
Bedankt wampier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan