DNS Server doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pickleman

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Berichten
31
Hoi,

Weet niet of ik goed zit hier.

De laptop van mijn dochter doet raar. Ze heeft wel internetverbinding (bv via Skype), maar IE en Chrome doen niets. Chrome gaf een foutmelding die wees dat er iets met de DNS configuratie mis is en via google kwam ik er achter dat bij TCP/IPv4 de settings op: De volgende DNS-serveradressen gebruiken met daarbij adressen ingevuld bij de Voorkeurs DNS-Server en de Alternatieve server.

Dat heb ik daarna naar 'Automatisch een DNS serveradres laten toewijzen'. Er kon daarna weer gesurfd worden.

Na opnieuw opstarten was ik weer terug bij af. Heb daarna op virussen gescand, maar zonder resultaat.
 
Hoi,
Probeer dit.
Laat je pc scannen in de veilige modus zonder netwerk (meestal F8 trommelen tijdens de boot), virussoftware handmatig opstarten.
Probeer anders eerst een systeemherstelpunt.
 
Laatst bewerkt:
Helaas heeft het geen resultaat opgeleverd.

De scan heeft niets bijzonders opgeleverd.

Steeds moet na het rebooten de DNS server op automatisch gezet worden
 
Bij bijvoorbeeld een server, NAS of netwerkprinter doe je er goed aan een vast ip-adres toe te laten kennen.
Dat adres moet uitwisselbaar zijn met het ip-adres van je router. Deze vind je onder het commando ipconfig onder het kopje Standaardgateway.
Heeft je router bv. het adres 192.168.0.1, dan geef je je apparaten een adres als 192.168.0.2 etc. Het subnetmasker stel je in op 255.255.255.0 en bij standaardgateway vul je het ip-adres van je router in.
Bij de DNS Servers de nummers van je server, welke je hier kunt vinden.
network6.png
 
Laatst bewerkt:
Heb de boel ingesteld met een vast IP-adres en de DNS-serveradressen ingevuld. Daarna kon ik surfen

Na een reboot lukte het weer niet.

Het IP-adres, Subnetmasker en Standaardgateway waren hetzelfde. De DNS-servers waren anders ingevuld.
Deze bevatten niet de waardes die ik zelf ingevuld heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan