internet aan laten leggen op woonpark

Status
Niet open voor verdere reacties.

UNDERCOVERax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2015
Berichten
1
ik ben een tijdje geleden verhuisd naar een woonpark in utrecht en daar is heel sloom internet waar we met heel veel mensen op zitten het het is ook maar een 10mbps internet pakket op een oude kopere kabel.

nu is de vraag of iemand weet hoe ik mischien internet kan laten aan leggen of wat mijn rechten zijn.

mvg
 
Welkom bij de Helpmij!
Definieer "sloom". Nog niet zo heel lang geleden vond ik mijn ADSL download snelheid van 1270 Kb/s redelijk rap. Toen ik rondom mij heen mensen met een Ziggo-abbo snelheden zag behalen van 6000 tot 8500 Kb/s, vond ik mijn snelheid 'zielig". Sinds 3 maanden heb ik nu glasvezel en download ik met 12000 Kb/s. Daarom de vraag : wat is sloom, definieer sloom? Als je een speedtest doet, welke snelheid wordt dan gehaald?

Rechten? Een internetaansluiting is in Nederland geen recht. Als jij voor het gebruik niets hoeft te betalen dan heb je sowieso geen recht van spreken.
Als je er wel voor moet betalen, dan ben je ooit akkoord gegaan met de bepalingen. Als geleverd wordt wat in die bepalingen staat, dan heb je wederom geen poot om op te staan.
"Woonpark" is een ruim begrip. Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Caravans, huisjes, anders........? Heb je een eigen telefoonaansluiting? Zo ja, dan is ADSL te overwegen. Check vooraf de postcode m.b.t. de afstand naar de wijkcentrale. Zit je meer dan 1250 meter van de centrale, dan zal je niet veel verder komen dan zo/n 1000 tot 1250 Kb/s. Probleem met een 'woonpark' kán zijn dat de postcode vanaf de centrale ingang wordt gemeten tot de wijkcentrale en dan weet je nog niet veel met de afstand die gerelateerd wordt aan de postcode.
Heb je een eigen kabeltv aansluiting van Ziggo? Dan is je probleem opgelost : neem een abbo van 120 M/bit en je gaat downloadsnelheden halen van (minimaal) 5000 tot +8000 Kb/s.
 
Laatst bewerkt:
Op www.speedtest.net kan je een resultaat doorgeven zoals hier onder.



Met KPN had ik de laatste jaren altijd 12 tot 14 Megabit per seconde maar nu hebben ze bericht gestuurd dat ze hun systeem bij mij in de buurt vernieuwen en is het constant 19,6 geworden. Als het Internet bij u van KPN is dan zou ik hiermee in ieder geval rekening houden. Op een lage snelheid van het netwerk is het gewenst dat andere leden niet gaan uploaden door dingen illegaal te delen en alleen op de rustige uren grote bestanden downloaden.

Glasvezel aanleggen kost iets van 10.000 euro. Naast de al gegeven suggesties van kabel en 4G mobiel Internet, zou u ook kunnen vragen of de routers van jullie aanbieder openbare WiFi toegangspunten zijn voor hun abonnees. KPN heeft sinds dit jaar bijvoorbeeld FON en daarmee kan ik in de straat ook draadloze verbinding krijgen via iemand anders wanneer de router uit staat. Ik moet voor het raam gaan zitten dat wel. Een buitenantenne is beter. Je kunt on-line op een kaart zien waar deze toegangspunten zijn. Als u WiFi verbinding probeert te maken met tablet of telefoon, dan zou u te ontvangen netwerken kunnen zien die de eigenaar mogelijk best wel met u zou willen delen tegen een kleine vergoeding en met goede afspraken. Je kan meestal van deze WiFi netwerken de plaats wel bepalen door op de signaalsterkte te letten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan