Brother DCP 7030 all in one laser zw/w vlekt en streept

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDIJ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
2
Beste allemaal.

Ik heb een Brother DCP 7030 all in one laser zw/w waar gevlekte prints uitkomen.
De afbeelding is daardoorheen wel zichtbaar maar de de vlekken zijn zeer overheersend en hebben de structuur als regen op een plat vlak. de vlekken zijn dus ook verdeeld over het geheel oppervlak en zitten vast op het papier. Deze vlekken zijn ook, zij het in mindere mate, op de achterkant van het papier aanwezig.

Ik heb inmiddels de drum aan aantal malen schoongemaakt wat geen verbetering oplevert.
Tevens heb ik de drum vervangen wat ook geen verbetering heeft gegeven.

De vraag is dus wat nu te doen?

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

WP_20150614_002.jpgWP_20150614_002.jpgWP_20150614_002.jpgWP_20150614_002.jpg
 
Ik heb een hele andere laserprinter maar zie dit nog een aantal prints wanneer de printer meerdere vellen tegelijk heeft ingeslikt. Controleer de ingestelde papierdikte.
 
Dankje Alfred,

Ik gebruik gewoon 80 grams a4 papier en heb nu nav jou bericht de papierinstelling van normaal naar extra zwaar gezet. Dit leid tot een kopie zonder de vlekken zoals op de foto's. Wel nog één streep. Bij printen van een document blijven de vlekken.

Wel merkwaardig dat de papierinstelling op extra zwaar moet staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet er echt gewoon een gooi naar doen.
Strepen zijn soms een volle opvangbak voor overtollige of niet magnetische toner. Wat daar achterin de cartridge komt is meestal grijzer poeder en vervuild met stof. Hiervoor haal ik wel eens een papiertje door de kieren van de cartridge. Brede banen grijs betekenen bij mij een iets te hoog ingestelde tonerdichtheid.

Het papier wordt ook smerig wanneer het papier statisch geworden is en ik ken de totaal mislukte prints verder nog van verkeerde toner want maar één soort toner hoort bij een laserprinter en de gebruikte toner mag niet te vochtig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan