laatste regel kopieren en invoegen daar direct boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald27

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Berichten
6
Hi,
ik heb een werkblad waarbij elke maand een regel data toegevoegd dient te worden middels de hieronder beschreven manier.

1. Voeg lege regel in tussen de huidige laatste regel en de een na laatste regel
2. kopieer de laatste regel en voeg die als values in de nieuwe lege regel die zojuist is aangemaakt

Alvast heel erg bedankt
Mvg
Ronald
 
zonder een voorbeeld is er weinig zinvols voor te zeggen


mvg
Leo
 
Zonder een voorbeeldbestand doe ik het uit de losse pols, en wordt het zoiets voor 10 cellen breed.

Code:
sub hsv()
with cells(rows.count,1).end(xlup)
   .entirerow.insert
   .offset(-1).resize(,10) =.resize(,10).value
end with
end sub

Edit: Leo denkt er hetzelfde over zie ik.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage voorbeeldbestand.xlsx

Mijn excuses, bij deze stuur ik jullie nog een voorbeeldbestand. Hierin is te zien dat de lastrow zoekfunctie betrekking moet hebben op kolom B vanaf cel 20 omdat regel 19 leeg is. Middels de code zou er dus gezocht moeten worden naar de laatst gevulde regel (in dit geval regel 76). deze zou 1 regel moeten zakken (om op regel 77 terecht te komen) en gekopieerd en geplakt moeten worden als harde waarden in regel 76.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker uitgelegd is. Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp
Met vriendelijke groet
Ronald
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in rij 76 enkel harde waarde,
komt het er dan niet gewoon op neer om laatste rij te kopiëren ?

mvg
Leo
 
Inderdaad Leo, volgens mij ook. Maar ik denk dat ronald wilt dat de nieuwe regel wordt meegenomen in zijn grafiek, daarom een nieuwe regel toevoegen.

Probeer dit eens:
Code:
Sub InsertRowAndCopy()

    Dim LastRow As Long
    With ActiveSheet
        LastRow = .Cells(.Rows.Count, "B").End(xlUp).Row
    End With
    
    Range("B" & LastRow).EntireRow.Insert
        
    Range("B" & LastRow + 1, "I" & LastRow + 1).Select
    Selection.Copy
    Range("B" & LastRow).Select
    ActiveSheet.Paste
    
End Sub
 
Bedankt ColdDeatth, ik zal jouw code vanavond gaan testen.
Leotaxi ik heb een versimpeld voorbeeld bestand toegestuurd met alleen maar harde waarden. Het werkelijke bestand is groter en bestaat uit vele tabbladen van waaruit informatie gehaald wordt. De laatste regel uit het voorbeeld bestand is eigenlijk een regel met formules die uit diverse tabbladen info haalt.

Nogmaals bedankt voor het meedenken ik laat vanavond of morgenochtend nog even weten of mijn vraag opgelost is
 
Zat ik er niet ver naast.
Code:
Sub hsv()
With Sheets("totaal overzicht").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp)
   .EntireRow.Insert
   .Offset(-1).Resize(, 8) = .Resize(, 8).Value
End With
End Sub
 
Vriendelijk bedankt voor de korte, maar zeer efficiente code Harry, het werkt perfect. ColdDeath en Leotaxi nogmaals bedankt voor het meedenken en aanleveren van eerdere codes. Fijne avond
Met vriendelijke groet,
Ronald
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan