Vragen over windows server 2012 koppelen aan een windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffrey230

Banned
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
57
beste alle,

ik heb vrijdag mijn examen op het mbo.
ik wilde jullie graag vragen of jullie bepaalde tips hebben voor het koppelen van Windows server 2012 aan een client windows 8.


ik moet als volgt:

Windows server 2012, en een Windows 8.1 of gewoon Windows 8 koppelen aan elkaar de cliënt moet voorzien zijn van een domein en moet internet krijgen via de Windows server.

hebben jullie een goede stappenplan voor mij die ik kan toepassen tijdens mijn examen.

hoor graag van jullie, alle advies is welkom
 
moet internet krijgen via de Windows server.
Wat bedoel je hiermee? Dat de Windows server DHCP server speelt of (ook) dat alles wordt gerouteerd door de Windows server (oftewel: Dat die op 2 netwerken aanwezig is: 1 voor de clients, 1 naar de routermodem van de provider).

Het is natuurlijk niet de bedoeling om je examen te gaan doen. ;) Het stappenplan gaat dus niet te gedetailleerd worden, en kan bovendien alleen gemaakt worden als je de vraag hier boven beantwoordt.
Alvast een paar zaken:
a. Je kunt alleen Windows 8(.1) Professional, Enterprise of Ultimate gebruiken in een domein, niet een Home (Basic/Premium) of Starter edition. De later genoemde versies kunnen (dus) niet toegevoegd worden aan het domein, wel kunnen ze evt. gebruik maken van gedeelde printers/mappen als een domein account wordt gebruikt bij het verbinden.
b. AD Services, DNS server (zowel voor resolving van Internet domeinen als het lokale AD domein) en DHCP server zou ik allen toevoegen/gebruiken op de W2012 server (aan de kant waar de client-computers zijn). Betekent in ieder geval dat er geen andere DHCP server op dat netwerk mag zijn, dus als routermodem van je provider of een breedband (wifi) router op datzelfde segment zitten, dan zul je daar uiteindelijk de DHCP server functionaliteit uit moeten zetten.

Succes alvast,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat stappenplan is in je lesstof al aan bod gekomen denk ik zo. Je mag toch het boek gebruiken bij het examen of niet?

Gaat meestal om een server met 2 NICs. Clients gaan dan via de server richting het internet. Instellen van het geheel is in 2012 een eitje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan