Include vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg het ook niet helemaal meer, maar als je een pad met / begint, dan begin je in de root, een absoluut pad dus. Als je geen / gebruikt, dan is het een relatief pad, ten opzichte van de map waarin je nu zit.
 
Wat ik denk dat het probleem is (maar ik weet niet hoe ik het op moet lossen) is dat de menu.php (welke zich in de directory 'includes' bevindt) wordt aangeroepen vanuit 'head.php'.

Daarom werkt een pagina welke zich in de subdirectory 'nieuws2015' goed met uitzondering van het menu. Door een pagina in de subdirectory 'nieuws2015' te plaatsen en dan daarin te verwijzen naar: '../includes/head.php' en '../includes/footer.php' krijg ik die beiden wel te zien. Echter in 'head.php' wordt verwezen naar: '/includes/menu.php' en die kan hij dus niet vinden. Eigenlijk zou dat moeten zijn: '../includes/menu.php'.

Maar als ik in head.php de verwijzing wijzig dan werkt het menu niet meer bij de pagina's welke zich in de root bevinden omdat hij een directory terug gaat omdat: '../' er voor staat.

Dat is volgens mij het probleem.
 
Je moet het pad altijd zien vaf de locatie waar je je bevindt. Niet vanuit het pad die naar de include menu.php leidt.
 
Klopt, maar waarom werkt het dan niet? Want dat zou betekenen dat het niet uitmaakt vanuit welke pagina 'menu.php' wordt aangeroepen via 'head.php'.

Vanuit een pagina welke in de root staat heb ik nu staan dat 'head.php' via : '/includes/head.php' wordt aangeroepen.

Vanuit een pagina welke in de subdirectory 'nieuws2015' staat heb ik nu staan dat 'head.php' via : '../includes/head.php' wordt aangeroepen.

En dat werkt allemaal.


Maar het gaat om 'menu.php', deze wordt niet zichtbaar wanneer ik een pagina open welke in de subdirectory 'nieuws2015' open. Ik zie dan wel de pagina, ik zie 'head.php' en ik zie 'footer.php' maar 'menu.php' zie ik niet.
 
Het is me gelukt om nu ook 'menu.php' zichtbaar te krijgen op een pagina welke zich in de subdirectory 'nieuws2015' bevindt.

Hij is zichtbaar, maar werkt niet.

Als ik op de pagina 'nieuws_mei.php' sta, zie ik nu dus wel het menu. maar als ik met mijn muis over de diverse menu-items ga, verwijzen ze allemaal naar: 'nieuws_mei.php#' (dus met een hashtag er achter). Met uitzondering van de menu-items: 'index2.php' en 'nieuws.php'. Die twee kan ik wel gewoon aanroepen via het menu.
 
Okay, weer wat ontdekt.

De reden waarom het menu niet werkt ligt aan het volgende.

Zoals je op de vorige pagina hebt kunnen zien heb ik een menu-structuur waarbij er bij sommige menu-items weer submenu-items zitten. Bij het menu-item 'Nieuws' heb ik geen submenu-item, maar bij het menu-item 'Club-info' hangen nog 5 submenu-items onder (Geschiedenis, Bestuur,...etc.).

Als ik nu (zie post hierboven) dus op 'nieuws_mei.php' sta kan ik dus WEL navigeren naar de menu-items waar geen submenu-item onder hangt (dus bij Index, Nieuws, Leden en Contact). Maar bij de menu-items waar wel submenu-items onder hangen werkt het menu dus niet en laat hij alleen maar 'nieuws_mei.php#' zien.
 
Ik ben zelf ook niet zo thuis in de PHP, maar ik heb een keer een goedwerkende code gekregen. Ik gebruik de inlcudes op deze manier:

PHP:
<?php include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/includes/menu.php");?>

Misschien werkt deze?
 
Ik ben zelf ook niet zo thuis in de PHP, maar ik heb een keer een goedwerkende code gekregen. Ik gebruik de inlcudes op deze manier:

PHP:
<?php include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . "/includes/menu.php");?>

Misschien werkt deze?
Niet aan te raden voor cronjobs ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan