Nieuwe voeding geplaatst, scherm gaat niet meer aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onhandig

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2015
Berichten
6
Hi allemaal,

Zoals in de titel staat, gaat mijn scherm niet meer aan nadat ik een nieuwe voeding heb geplaatst.
Ik heb de voeding vervangen, omdat ik precies hetzelfde probleem had als deze gebruiker (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/860733-Pc-valt-uit-computer-blijft-draaien).
Toevallig heb ik ook dezelfde processor en moederbord als deze gebruiker.

De PC gaat gewoon aan, alleen vormt er geen beeld.
Ik heb al gekeken of de kabels goed erin zitten.
Verder heb ik ook de kast opengelaten zodat ik kon zien wat wel en niet aanging;
De fan van de videokaart en die van de proccesor draaide gewoon, dus ik ga ervan uit dat het probleem niet door deze componenten wordt veroorzaakt. Een andere fan, die aan de achterkant van de pc is geschroefd, ging echter niet aan.

Ligt het probleem aan het moederbord?

Ik zou zeer dankbaar zijn, als iemand mij hiermee kan helpen :)


Met vriendelijke groet,

Henk
 
Welk merk en type voeding heb je nu geplaatst..( en wat is het vermogen daarvan ) ?
Heb je de eventuele extra voedings-aansluiting (6-pins-pci-express) van de videokaart ook aangesloten..?
De 4-pins voeding van de processor niet vergeten..?
Hoor je piepjes van je moederbord tijdens het opstarten..?
 
Kijk eerst eens of je niet ergens korstsluiting hebt. Dit soort situaties heb je meestal 1 van deze dingen:

Stroomvoorziening
korstsluiting
CPU te warm
probleem met componenten: videokaart niet goed vast, geheugen niet goed vast.

Er vanuit gegaan natuurlijk dat er ondertussen niets ernstigers aan de hand is
 
Dankjewel voor jullie reacties!!
Het probleem lag hem zoals Scrapheap al zei, in dat er nog een 4-pins ingang in het midden van het moederbord zat.
Ik zag het over het hoofd, omdat het niet naast de 24 pins powerconnector ligt.

Echter is mijn eerste probleem niet opgelost. De pc viel met de nieuwe voeding na een tijdje gewoon weer uit.
Na het vervangen van de videokaart en de voeding is het probleem nog steeds niet opgelost.... :(
 
Laatst bewerkt:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/860733-Pc-valt-uit-computer-blijft-draaien

Ik heb nu een Corsair VS650 met 650 watt.
Ik zie geen noemenswaardige fouten op het tijdstip van uitvallen. Er staat alleen "The previous system shutdown at .... on 6/18/2015 was unexpected."

Hoe kan ik weten welke van de 2 mijn probleem is?
De gebruiker in de bovenstaande topic heeft precies hetzelfde probleem en toevallig heb ik dezelfde processor en hetzelfde moederbord als hem.
Zou het dan toch aan het moederbord liggen?
 
Computers die zomaar afsluiten hebben in heel veel gevallen de CPU temperatuurgrens bereikt.
Om zichzelf te beschermen staat er in je BIOS een temperatuurgrens ingesteld: wordt de processor warmer, schakelt je PC meteen uit.

Wat te doen?
Ik weet niet hoe lang je je PC hebt, maar even een tube cooler-pasta halen kan geen kwaad.
Haal de CPU cooler van je CPU, en maak deze grondig stofvrij en doe de onderkant af zodat er geen pasta resten meer opzitten.
Doe dat laatste ook met je CPU: heel voorzichtig met een doekje (of desnoods iets van hard plastic voor de aangekoekte restjes) de pasta verwijderen.

Doe er dan de nieuwe koelerpasta op.
LET OP: doe er niet te veel op, maar zeker niet te weinig.
Beste regel is om te zorgen dat het niet over de randen van je chip komt bij het aandrukken.
Je kan een wattenstaafje of tandenstoker gebruiken om de pasta te verdelen voordat je de CPU cooler terug plaatst.
 
Vraag mij af of de PC wel ooit goed heeft gewerkt en na ontstane problemen de voeding en videokaart is vervangen die het probleem niet oplost.

Wanneer was de PC gemonteerd?
En de problemen waren er gelijk?
 
@Scrapheap

Ja ik hoor de piepjes van mijn moederbord.

@ Muchacho NL

Dankjewel voor je advies! Ik zal vandaag een tube koelerpasta kopen en het er op smeren. Ik heb mijn pc nu 3/4 jaar.

@ Lange Pier

Nee, het probleem heeft zich niet altijd voorgedaan. Het probleem ontwikkelde zich circa. 1 jaar geleden.
Eerst viel de pc pas uit nadat ik lange tijd aan het gamen was, maar daarna begon de pc steeds sneller uit te vallen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals L.P. hierboven al aangeeft, meerdere piepjes is niet goed...
Er zit verschil in, je hebt lange en korte piepjes die tezamen een code vormen, deze is dan te herleiden naar welk probleem er speelt.
Wil je eens aangeven hoeveel biepjes je hoort en in welke volgorde..?
I.e: 1 lang en 3 kort of bijv. 2x kort en 1x lang..
 
20150619_153955.jpg
Misschien kan dit helpen: hierboven staan de temperaturen van mijn componenten net na het opstarten.
De processor is volgens dit programma 79 graden!! (5 minuten na het aanzetten van mijn pc, en alleen dit programma dat openstaat).

@ Lange Pier
Ik zei piepjes, maar ik heb me vergist. Het is maar één piep niet lang, niet kort.
Nee dat programma liet niets noemenswaardig zien. Alleen een error van een aantal maanden geleden.
 

Bijlagen

  • 20150619_153357.jpg
    20150619_153357.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Een piep wil zeggen dat de initialisatie door de bios goed is gegaan.

Videokaart is stofvrij?
En koelblok en ventilator van de CPU ook?
Was er al nieuwe warmtegeleidende pasta aangebracht?
 
De screen van de crash-dump geeft de driver van de draadloze netwerk-adapter aan als boosdoener ( RTL8192SU.sys )
Update dus de driver hier ... (scroll naar de Windows driver voor de RTL8192SU.)
 
Laatst bewerkt:
77 graden wordt je niet vrolijk van op je chip.
CPU koelerpasta vervangen en de koeler eerst goed schoonmaken voor je hem terugplaatst haalt daar zeker 15 tot 20 graden vanaf.
 
Temperaturen.jpg
Na nieuwe koelpasta te plaatsen is de temperatuur van de processor veel lager geworden! Harstikke bedankt!!!:thumb:

Die netwerk-adapter heb ik al niet meer, dus het heeft geen zin om de driver te installeren.

Tot nu toe is de pc niet uitgevallen. Ik zal het vanavond nog eens goed testen!
 
Alleen belachelijke toerentallen van de CPU fan, wat wordt er in de bios over gezegd?
Hier draait dat ding tussen de 900 en 1500.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan