Bestanden vanaf FTP-server kopieren naar een lokale map

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik wil (het liefst binnen een eenvoudige batchfile) bestanden kopieren (liefst nog verplaatsen) vanaf een FTP-server naar een map op mijn PC.

Hier een voorbeeldje (Maar dat werkt dus niet; te simpel dus :))
echo a|xcopy "????0:/domains/lucyonline.nl/public_html/camerabeelden/*.*" "e:\Data\camerabeelden (kopie) van FTP-server\*.*" /s

Maak het niet te moeilijk voor me, zoals bijvoorbeeld met VBS, want daar begrijp ik te weinig van...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie en advies...

Maar... mijn kennis is toch te beperkt vrees ik. Ik heb nog wat gegoogled en wat gecombineerd met jouw advies, maar het lukt me niet....

Dit heb ik ervan gemaakt. maar het werkt niet....
mget-FTPFile -Source "ftp://server/domains/lucyonline.nl/public_html/camerabeelden" -Target "e:\Data\camerabeelden (kopie) van FTP-server"

Mag ik je vragen, als het niet teveel gedoe voor je is, om de moeite nemen om op basis van bovenstaande info het commando aan te passen naar een werkend geheel?
 
Je kunt bijv. ook FreeFileSync of Allway Sync gebruiken. Deze kunnen ook werken met een FTP bron. Is wellicht iets overzichtelijker dan werken met commando's die je niet helemaal kunt overzien.
 
Laat ik nou al jaren met SyncBack werken. Ik had de link om van een server te backuppen/spiegelen helemaal niet gemaakt. Beetje dom.....

Inmiddels profiel aangemaakt en uitgevoerd. Werkt perfect.

Allen dank voor de reactie en adviezen!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan