ESET Smart Security 8 weigert om geinstalleerd te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
113
Op mijn eigen computer met Windows 8 heb ik probleemloos Eset Smart Security 7 ge-deinstalleerd, en daarna versie 8 er op gezet. Maar bij de Windows XP computer van mijn vrouw is het een heel ander verhaal. Eset Smart Security 7 wou met geen geweld ge-deinstalleerd worden. Niet via zijn eigen installatie set-up en ook niet bij - Software -. Ten lange leste heb ik via - uitvoeren en regedit - een zoekactie gestart, en ALLE sleutels van dit programma verwijderd. Dit is een bewezen actie als er ooit een programma niet wil verdwijnen. Dit deed ik in het verleden al verschillende keren succesvol. Nu kon ik bij Software probleemloos het programma de-installeren. Maar wat schetst mijn verbazing toen ik versie 8 wou installeren. De installatie stopt op het moment dat alle instellingen zijn aangevinkt, en het installeren moet beginnen. Op dat moment komt er een pop-up in het beeld die vermeld dat de installatie niet door kan gaan omdat de oude versie nog niet verwijderd is. Ik gebruikte daarna de de-installatie tool van ESET, in de velige modus van Windows, maar deze weigerde ook al na correct geconfigureerd te zijn. Hier luidde de boodschap dat ik het gescande bestand van ESET niet geselecteerd had. Het geselecteerde en gevonden bestand door de tool wat ik intypte zag er ongeveer zo uit; 1. ESS/EAV/EMSX + Enter. Daarna moest het zaakje ge-deinstalleerd zijn. met 'q' kon ik de tool verlaten. Echt niet ! Het oude programma moet eerst verwijderd worden !!!!! Wie kan mij vooruit helpen, want dit heb ik na vele jaren computeren nog nooit meegemaakt !
 
Hoi,
RevoUninstaller was een betere optie geweest.
Of dat nu nog lukt? Ik betwijfel het, in de jachtmodus misschien?
In ieder geval succes.
 
Proberen of je via een herstelpunt van vóór je acties jouw aangerichte schade weer ongedaan kunt maken.
Daarna óf via RevoUninstaller (ben ik zelf géén fan van) of via de instructies hier (dus via de ESET removal tool, had je blijkbaar al gevonden??) de installatie ongedaan maken.

EDIT: Suggestie van dorado is ook goed: De oude versie opnieuw installeren (als dat nog lukt, tenminste), en die daarna deïnstalleren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is nu opgelost

Ik ben er heel wat tijd aan kwijt geweest, terwijl de oplossing niet zo eenvoudig was. Ik gebruikte tenslotte weer de verwijdertool van ESET in de veilige modus van Windows XP, en kwam erachter dat deze een heel ander commando nodig had dan als dat van het voorbeeld van ESET. Geen 1. ESS/EAV/EMSX, maar simpel alleen een 1, en ZONDER punt ! Daarna was het verwijderen van de laatste resten van ESS kinderspel. Wel heel erg frappant dat ik van tevoren nergens op de computer nog sporen aantrof van ESS. Niet onder alle mappen van Drive C (Verborgen bestanden ingeschakeld), nergens een spoor gevonden in het register van Windows (uitvoeren + regedit + zoekfunctie - verder met F3), en natuurlijk ook niet onder Software. Welnu,
het probleem is nu eindelijk opgelost, en ik bedank iedereen voor het meedenken aangaande deze kwestie !

Met vriendelijke groeten van; BigLJohn.:)
 
Het voorbeeld op de gelinkte pagina geeft toch echt een 1 aan als ingetypt (en op Enter gedrukt daarna), niet 1. ESS/EAV/EMSX. Zie afbeelding 1-2, waar, als antwoord op de vraag wat er gedeïnstalleerd moet worden (zie onderste rood omrande vakje in afbeelding 1-2) een 1 wordt ingegeven.
Je ziet die zelfde ingetypte 1 ook nog in beeld in staan in afbeelding 1-3.

Fijn dat het gelukt is, graag gedaan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan