niet verzonden en niet te verwijderen van te grote mail. [ outlook 2007 ]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie54

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2010
Berichten
55
Hallo Allemaal,

Ik heb in postvak UIT 3 mailtjes staan die te groot zijn, sorry.
Dus ze worden niet verzonden, maar ik kan ze ook niet verwijderen.
Hoe kan ik dit oplossen, vast bedankt voor het meedenken.
Waar kan ik de postvak UIT vinden op mijn harde schijf??

Groetjes van Appie uit Delft.
 
a. Alles staat in 1 bestand, dus Postvak UIT is niet apart ergens te vinden, staat in 1 bestand samen met (o.a.) Verzonden Items, Postvak IN etc.
b. Verwijderen van 'hangende' mailtjes in Postvak UIT kan op 2 manieren:
i. In Outlook: Kies tabblad Bestand en activeer Offline werken. Open de map Postvak UIT en verwijder de mails.
Werkt dit niet, dan optie ii. gebruiken.
Werkt dit wel, dan weer tabblad Bestand kiezen en Offline werken weer uitvinken (door er 1x op te klikken).
ii. Sluit Outlook helemaal af. Deactiveer (of verbreek) je Internet verbinding (indien bedraad is het bijv. genoeg om tijdelijk de netwerkkabel uit de computer te trekken).
Start Outlook, je krijgt een vraag of je Outlook in Offline-modus wilt starten. Kies dat. Zodra helemaal opgestart, open de map Postvak UIT en verwijder de mails.
Sluit Outlook weer, herstel je Internet-verbinding start Outlook weer op. Als het goed is gaat hij dan weer in Online-modus werken. Indien niet, dan even tabblad Bestand activeren en het vinkje weghalen bij Offline werken door er 1x op te klikken.
Zie ook deze link

Tijs.
 
bedankt

Heel erg bedankt.
Wat kunnen dingen toch simpel, als je het weet.
Was 2 seconden werk in offline stand.


Groetjes van Appie uit Delft.
 
Voor de volledigheid: Soms komt het voor dat mails helemaal niet uit Postvak UIT zijn weg te halen (ook niet in offline-modus) omdat er bestandscorruptie heeft plaatsgevonden in dat in a. genoemde databestand.
In dat geval had je (met Outlook helemaal afgesloten) dat databestand moeten repareren via het bij Office meegeleverde scanpst.exe hulpprogramma, zie hier.

Fijn dat je geholpen bent met de gegeven instructie en dat bestandsreparatie niet nodig was. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan