Gedeelde mailbox send items

Status
Niet open voor verdere reacties.

AS9

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2015
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag omtrent Outlook 2010. Wij zitten namelijk met het volgende issue.
Berichten die worden verzonden vanuit een gedeelde mailbox worden niet opgeslagen in de map "send items" van de gedeelde mailbox in Outlook 2010, maar in de persoonlijke mailbox.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de verzonden items in de "sent items" van de gedeelde mailbox terecht komt? Is dit wel mogelijk in Outlook 2010?
 
Voordat je onderstaande fix toepast maak eerst een backup van je register: https://support.microsoft.com/en-us/kb/322756/nl-nl
Maak eventueel een backup van de outlook-account, emails en adresboek.

Zorg dat je Outlook 2010 volledig geupdate is via Windows Update en gebruik dan de Microsoft Fix it 50752 op deze pagina: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2181579

Let op: de exchange account moet ingesteld staan op "Use Cached Exchange Mode". Voor accounts in "Online Mode" werkt deze fix niet.
 
Allereerst wil ik je bedanken voor je reactie.

Deze oplossing had ik ook getest en het werkt ook, dus een perfecte oplossing als je in exchange cached mode werkt.
Alleen maken we geen gebruik van de "Use Cached Exchange Mode" omdat dit te veel geheugen inneemt waarbij het per user kan oplopen tot 50GB.

Is er ook een ander oplossing?
 
Ik was inderdaad al aan het zoeken naar een fix voor bij het gebruik van de Online Mode.
Maar tot op heden heb ik die nog niet gevonden, overal wordt gesproken over dezelfde fix zoals hierboven genoemd. (zowel in een .exe. als de handmatige regedit)

Edit:
Momenteel was ik aan het kijken naar dit artikel:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2632409

Mogelijk dat je dit even in een lab omgeving probeert, maar aangezien het aan de server kant wordt aangepast in plaats van op de client is de kans van slagen toch wel aanwezig.
De key DelegateSentItemsStyle op de client moet hierbij wel de waarde 0 hebben.

Met deze fix heb ik zelf geen ervaring trouwens ;).
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Alleen maken we geen gebruik van de "Use Cached Exchange Mode" omdat dit te veel geheugen inneemt waarbij het per user kan oplopen tot 50GB.
Dit komt door de gedeelde mailboxen, welke de personen bij hun persoonlijke mailbox hebben. Je zal de cache voor gedeelte mappen uit kunnen laten en aan kunnen laten staan voor de persoonlijke mailboxen op de clients. Zo kan het OST bestand maximaal op de grote van de mailbox quota komen en niet groter worden dan dat.
 
Ik was inderdaad al aan het zoeken naar een fix voor bij het gebruik van de Online Mode.
Maar tot op heden heb ik die nog niet gevonden, overal wordt gesproken over dezelfde fix zoals hierboven genoemd. (zowel in een .exe. als de handmatige regedit)

Edit:
Momenteel was ik aan het kijken naar dit artikel:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2632409

Mogelijk dat je dit even in een lab omgeving probeert, maar aangezien het aan de server kant wordt aangepast in plaats van op de client is de kans van slagen toch wel aanwezig.
De key DelegateSentItemsStyle op de client moet hierbij wel de waarde 0 hebben.

Met deze fix heb ik zelf geen ervaring trouwens ;).

Klopt, deze fix geeft aan dat er een copie wordt aangemaakt zowel in de shared mailbox als in de default. Dit houdt in dat er tweemaal ruimte in beslag zal nemen.
Deze powershell command kun je alleen enablen of disablen (op de sever kant). Wij willen alleen dat de "send items" in de send items van de shared mailbox terecht komt en niet dubbel.
Ik heb me rot gezocht om dit voor elkaar te krijgen.. volgens mij ondersteunt Microsoft deze functie niet op Outlook 2010 en Exchange 2010.

Wellicht dat er een ander optie is.. i have no idea.. :confused:
 
Wellicht kun je een regel maken voor Verzonden items op basis van de account van waaruit wordt verstuurd die de verzonden mail bij de persoonlijke map verwijderd. Is een workaround oplossing, maar zou kunnen werken.
 
Wellicht kun je een regel maken voor Verzonden items op basis van de account van waaruit wordt verstuurd die de verzonden mail bij de persoonlijke map verwijderd. Is een workaround oplossing, maar zou kunnen werken.

Naar mijn weten is het niet mogelijk om een regel aan te maken (send items) voor een shared maibox in Outlook 2010. Outlook herkent alleen de default mailbox.
Uiteraard kan ik er ook naast zitten en dat het wel mogelijk is. Dan wil ik weten hoe dit wel kan :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan