Laptop pakt Wifiverlenger niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenW1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Berichten
20
Hoi,

Ik heb al een aardig tijdje een Wifi-verlenger (Sitecom) die het prima doet. Op mijn telefoon heb ik op zolder altijd verbinding met deze verlenger zonder problemen. Helaas werkt dit niet zo voor mijn laptop. Ik zie de verlenger wel staan in het rijtje met Wifi-netwerken en ik kan er ook gewoon mee verbinden, maar vervolgens kan ik geen gebruik maken van het internet: er komt zo'n geel driehoekje voor het Wifi-icoontje te staan en webpagina's kan ik ook niet laden. Het lijkt alsof er wel íets gebeurt, in 5 minuten is er namelijk 0,23 MB gebruikt via dit netwerk.

4db89e686d.png


Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen? Bij voorbaat dank.

KoenW1
 
a. Werkt het wel als je even met het apparaat naar beneden loopt en verbindt met UPC656043, dus het 'hoofd'-netwerk?
b. Indien ja bij a.: Vergeet het UPC656043_EXT netwerk en verbindt opnieuw (dus opnieuw sleutel etc. ingeven).
c. Verder kun je altijd nog kijken of nieuwere drivers iets opleveren. Natuurlijk (?) vermeld je niets over merk+type laptop en Windows versie (Windows 8, 8.1, 32-bit, 64-bits) en ook niet welke wifi netwerkadapter wordt vermeld in Apparaatbeheer, dus we kunnen niet gidsen naar nieuwere drivers. :rolleyes:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Verbinding met het hoofdnetwerk kan ik ook gewoon maken vanaf boven maar de internetsnelheid is dan bedroevend, precies waarvoor ik de verlenger heb aangeschaft.
Opnieuw verbinden heb ik uiteraard al een aantal keer geprobeerd, maar helaas geen effect.

Ik heb geen HP Pavillion G72 met Windows 8.1, 64-bits. Bij de netwerkadapter was je me even kwijt, maar even gezocht en misschien is dit wat je zoekt?
32bf693ed3.png
 
Aj, HP Pavillion G72, daarvan zijn meerdere series (met daarin weer subtypes!) bekend:
HP G72-100 notebook pc serie
HP G72-200 notebook pc serie
HP G72-a00 notebookserie
HP G72-b00 notebookserie
HP G72-c00 notebookserie

Dus o.b.v. je informatie (je schermafdruk was goed, overigens) is het voor mij ondoenlijk om de juiste Broadcom driver te vinden.
Mogelijk kun je, o.b.v. verder onderzoek naar het juiste (sub-)type laptop uit de 5 series die ik hier boven link een nieuwere driver vinden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Pfff, dacht dat dit wel specifiek genoeg was :p
Enig idee waar ik kan vinden welke serie en welk subtype ik heb?

Bedankt voor je reactie in ieder geval :)
 
Je zou de HP Autodectie kunnen gebruiken vanaf die laptop.
Moet je natuurlijk wel een werkende Internet-verbinding voor hebben en lees goed wat er op die pagina staat ("Opmerkingen bij de installatie: ")

MOGELIJK krijg je dan ook meteen evt. driver-updates aangeboden, maar dat weet ik niet zeker. Het zou je in ieder geval moeten opleveren het juiste type/serienummer/productnummer etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan