streamen stottert heel erg

Status
Niet open voor verdere reacties.

playercp

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
88
hallo,

Ik gebruik een esx server met Windows server 2012 R2 als session host erop (meerdere mensen conneten naar deze server)
Nu heb ik problemen dat verschillende streaming websites zoals youtube erg stotteren.
dit is ook

Is dit een bekend probleem?

Internet snelheid is ruim voldoende dus denk niet dat dit de oorzaak is.
iemand enig idee?
 
Ik spreek hier voor Citrix én Terminal Services, en daarbij is van toepassing dat streaming en andere zaken waarbij grafische zaken sterk worden aangesproken (denk aan first person shooter games etc. :D) niet geschikt zijn voor dergelijke oplossingen.
Wel zijn er enkele accelerator opties/client plugins beschikbaar, maar nog blijft (in mijn ervaring) dat Citrix/Terminal Services zich niet leent voor dergelijke toepassingen.

Tijs.
 
heb je misschien een voorbeeld van een accelerator optie/client plugin?
dan zou ik kunnen kijken of het beter gaat :).

voor mij is het alleen het streamen wat ik graag een werkend zou willen hebben.
 
Ik denk aan RemoteFX, maar zie wel welke eisen er gesteld worden (bijv. dat je je Terminal Server als VM onder Hyper-V draait etc.)
RemoteFX doet (o.a.) comprimering/rendering op de host en decompressie op de client, gebruikmakend van de GPU capaciteiten aan de host-kant en de client kant.
Zie ook deze link en de links die onder aan het Wikipedia artikel staan.

Er zijn ook thin clients die RemoteFX gecertificeerd zijn (bijv. van Dell).

Vanwege de eisen die gesteld worden blijft voor mij dat een Citrix en Terminal Server niet echt een ideaal platform zijn voor streaming/gaming/etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan