Router Sitecom X6 N900 instellen asl Accespoint achter Cisco EPC3928AD

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDavidsonD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2015
Berichten
3
Hoi,

Ik heb mijn internet via Ziggo (kabelmodem). Tot voor kort had ik een Ubee modem van Ziggo, hierachter had ik een Sitecom X6 N900 als extra Wifi router geplaatst (bekabeld). Dit werkt allemaal perfect. De Ubee modem begon kuren te vertonen en van Ziggo heb ik een nieuwe modem (Cisco EPC3928AD) ontvangen. Deze heb ik geplaatst en de stappen doorlopen zoals Ziggo op haar site vermeld. Het IP adres van de Sitecom heb ik in de Cisco ingevoerd als pre assigned ip adres en vervolgens het ipadres op de Cisco ingevoerd bij DMZ hosting.
Ik heb echter problemen met de downloadsnelheid van de Sitecom. De downloadsnelheid begint bij circa 35 Mbs maar valt direct erg terug. De uploadsnelheid is wel goed en stabiel, rond de 12 Mbs.
Iemand een idee wat ik fout doe? ik ben een leek op dit gebied.

Ter informatie:
- De wifi kanalen van beide routers stel ik beide op een vast kanaal in, de kanalen verschillen van elkaar. Het maakt bij de Sitecom modem niet uit welk kanaal ik kies, de kanalen 1, 6, 11 zijn het beste maar geven allemaal hetzelfde probleem;
- SSID's zijn verschillend;
- beide routers fungeren als DHCP client, als ik de DHCP van de Sitecom uitzet merk ik geen verschil, het probleem blijft.
- De Wifi van de cisco modem heb ik vast gezet op 20 MHz only
- ik heb geen IP adressen op de Sitecom router aangepast

Als iemand een oplossing heeft, hoor ik het graag
 
Probeer je internetsnelheid eens te testen met een Netwerkkabel, Wifi internetsnelheden zijn bijna altijd (veel) langzamer dan via een UTP kabel. Wat is je down/upload snelheid via de Cisco? Neem aan dat je via Ziggo 120Mbps Download en 12Mbps Upload hebt. Via de kabel en Speedtest.net zou je hier ook ongeveer op moeten komen. Ook moet je niet het IP adres van je Cisco (modem/router) maar van je Sitecom instellen als DMZ Host.
Ik raad je aan om dit stappenplan van Ziggo te volgen
 
Dag, bedankt voor je reactie. De snelheid via de kabel is uitstekend op de cisco, ik zal dit ook eens testen op de sitecom. Ook de wifisnelheid van de cisco is goed. Down 40 Mbs, up 12 Mbs. Ik heb het stappenplan van ziggo uitgevoerd en het mac en ip adres van de sitecom in de cisco gezet. Dat zou goed moeten zijn. Wel wijkt het mac adres wat mijn cisco aangeeft voor de sitecom af van het macadres op de sticker. Het laatste teken is volgens mijn cisco een 'b' terwijl op de sticker een '9' staat. Ik heb het mac adres wat de cisco aangeeft aangehouden.
 
Als je zeker weet dat je het MAC-adres van de Sitecom hebt maakt dit niet uit. Kleine kans dat het afwijkt van wat op de sticker staat. Krijg je straks problemen met je Sitecom dan moet je wel het MAC-adres wat op de sticker staat aanhouden. Laat even weten wat de down/upload snelheid is via een UTP kabel (CAT5E ofhoger) als je die aangesloten hebt op de Sitecom. Als hier veel verschil in zit (Cisco vs Sitecom) dan zou het kunnen zijn dat je vanaf de Cisco naar de Sitecom geen CAT5e kabel of hoger gebruikt. Lager dan CAT5e ondersteunt geen Gigabit snelheid (Gebruikt maar 4 kabeltjes i.p.v. 6/8) hier kan het dus ook aan liggen.
 
Kabel

Ik heb het nagekeken, mijn kabel is een UTP Cat 6 kabel. Als ik mijn computer hierop aansluit haal ik een down van 120 Mbs en up 12 Mbs. Zet ik de sitecom er tussen haal ik een down van circa 5 en up 12 Mbs. Ik heb Sitecom gebeld en alles met ze doorgenomen, instellingen etc. Zij zijn nu ook aan het kijken wat het probleem kan zijn. Weer bedankt voor je reactie.
 
Laat even weten wat de reactie is van Sitecom en of hiermee het probleem ook is opgelost. Verder zou ik zeggen zet je Sitecom even terug naar fabrieksinstellingen en kijk of dit effect heeft.

Ik hoor het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan