Router Sitecom X6 N900 instellen asl Accespoint achter Cisco EPC3928AD

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDavidsonD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2015
Berichten
3
Hoi,

Ik heb mijn internet via Ziggo (kabelmodem). Tot voor kort had ik een Ubee modem van Ziggo, hierachter had ik een Sitecom X6 N900 als extra Wifi router geplaatst (bekabeld). Dit werkt allemaal perfect. De Ubee modem begon kuren te vertonen en van Ziggo heb ik een nieuwe modem (Cisco EPC3928AD) ontvangen. Deze heb ik geplaatst en de stappen doorlopen zoals Ziggo op haar site vermeld. Het IP adres van de Sitecom heb ik in de Cisco ingevoerd als pre assigned ip adres en vervolgens het ipadres op de Cisco ingevoerd bij DMZ hosting.
Ik heb echter problemen met de downloadsnelheid van de Sitecom. De downloadsnelheid begint bij circa 35 Mbs maar valt direct erg terug. De uploadsnelheid is wel goed en stabiel, rond de 12 Mbs.
Iemand een idee wat ik fout doe? ik ben een leek op dit gebied.

Ter informatie:
- De wifi kanalen van beide routers stel ik beide op een vast kanaal in, de kanalen verschillen van elkaar. Het maakt bij de Sitecom modem niet uit welk kanaal ik kies, de kanalen 1, 6, 11 zijn het beste maar geven allemaal hetzelfde probleem;
- SSID's zijn verschillend;
- beide routers fungeren als DHCP client, als ik de DHCP van de Sitecom uitzet merk ik geen verschil, het probleem blijft.
- De Wifi van de cisco modem heb ik vast gezet op 20 MHz only
- ik heb geen IP adressen op de Sitecom router aangepast

Als iemand een oplossing heeft, hoor ik het graag
 
Probeer je internetsnelheid eens te testen met een Netwerkkabel, Wifi internetsnelheden zijn bijna altijd (veel) langzamer dan via een UTP kabel. Wat is je down/upload snelheid via de Cisco? Neem aan dat je via Ziggo 120Mbps Download en 12Mbps Upload hebt. Via de kabel en Speedtest.net zou je hier ook ongeveer op moeten komen. Ook moet je niet het IP adres van je Cisco (modem/router) maar van je Sitecom instellen als DMZ Host.