Router snelheid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonathan1987

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Berichten
36
Beste Helpmij,

Ik heb een probleem met mijn TP-Link TL-1043ND, op mijn computer (win 7).
Het wireless gedeelte werkt prima, het probleem is het volgende.
Via mijn modem (van Caiway) heb ik een klein kabeltje geprikt in mijn wifi router.
Mijn wifi router is weer met een UTP cat 5E kabel aangesloten op mijn pc.
Nu is het zo dat als ik mijn UTP kabel rechtstreeks aansluit op mijn pc ik de snelheden haal die Caiway mij beloofd.
Echter, doe ik de UTP kabel in mijn wifi router, daalt mijn snelheid drastisch..
Weten jullie misschien wat ik fout doe, de mensen van TP-LINK konden mij na een hoop mail contact niet helpen :confused:

Alvast bedankt voor het meedenken :thumb:
 
Ze zullen je toch wel een paar vragen gesteld hebben, waarvan wij de antwoorden ook moeten weten?
a. Heeft je pc een 100 mbit /s bedrade netwerkadapter of een 1000 mbit /s (=Gigabit) bedrade netwerkadapter?
b. De Caiway, wat voor UTP LAN aansluiting(en) heeft die? 100 mbit /s of 1000 mbit /s?
c. De TP-Link, wat voor UTP aansluiting(en) heeft die? 100 mbit /s of 1000 mbit /s, en dan gaat het zowel om de ene WAN/Internet aansluiting als de 4 LAN aansluitingen.

Je begrijpt nu waar ik heen wil: Ik vermoed dat je pc en de caiway 1000 mbit /s netwerkverbindingen hebben, terwijl de TP-Link op één of beide van zijn 2 types aansluitingen slechts 100 mbit /s.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ze zullen je toch wel een paar vragen gesteld hebben, waarvan wij de antwoorden ook moeten weten?
a. Heeft je pc een 100 mbit /s bedrade netwerkadapter of een 1000 mbit /s (=Gigabit) bedrade netwerkadapter?
b. De Caiway, wat voor UTP LAN aansluiting(en) heeft die? 100 mbit /s of 1000 mbit /s?
c. De TP-Link, wat voor UTP aansluiting(en) heeft die? 100 mbit /s of 1000 mbit /s, en dan gaat het zowel om de ene WAN/Internet aansluiting als de 4 LAN aansluitingen.

Je begrijpt nu waar ik heen wil: Ik vermoed dat je pc en de caiway 1000 mbit /s netwerkverbindingen hebben, terwijl de TP-Link op één of beide van zijn 2 types aansluitingen slechts 100 mbit /s.

Tijs.

Hoi Tijs.

Bedankt voor je snelle reactie.
waar kan ik in godsnaam al die informatie vinden...staat dat op het modem en de router?
Als ik op eigenschappen klik staat er op dit moment verbonden: 10,0 Mbps.
Geen idee of dit ook mijn snelheid van de netwerkadapter is dan?
De LAN overdrachtsnelheid van mijn route ris overigens 1000 Mbit/s.
Sorry ben redelijk nieuw in deze scene haha.
 
Laatst bewerkt:
Ok, vlgs. deze webpagina zijn alle poorten op een TP-Link TL-WR1043ND Gigabit (dus 1000 mbit /s)
maar gegeven je verhaal over "300Mbps Wireless N Router" en het V5 verhaal is het vlgs. mij geen TL-WR1043ND. Kijk het nog eens goed na; gegeven Google zou ik meer denken aan de types TL-WR841N of TL-WR941ND.
De TL-WR841N en TL-WR941ND hebben slechts 100 mbit/s poorten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok, vlgs. deze webpagina zijn alle poorten op een TP-Link TL-WR1043ND Gigabit (dus 1000 mbit /s)
maar gegeven je verhaal over "300Mbps Wireless N Router" en het V5 verhaal is het vlgs. mij geen TL-WR1043ND. Kijk het nog eens goed na; gegeven Google zou ik meer denken aan de types TL-WR841N of TL-WR941ND.
De TL-WR841N en TL-WR941ND hebben slechts 100 mbit/s poorten.

Tijs.
Je hebt gelijk het is de wr941nd...dus het kan dat ik maar 9,5 Mbps trek?
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat niet... Wat je kunt proberen is het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Zoek onder Netwerkadapter je bedrade netwerkchip op en dubbelklik erop.
Onder Geavanceerd (of Link Speed), zoek de optie op m.b.t. de snelheid (Autodetect, 10mbit/half, 10mbit/full, 100mbit/half, 100mbit/full, etc.)
Kies daar 100 mbit/full en klik op OK
Kijk of je nog steeds bedraad Internet-verbinding hebt. Zo ja, dan zo laten staan. Ander experimenteren met 100mbit/half etc.
Experimenteren met 1000mbit/full of 1000mbit/half heeft natuurlijk geen zin, want je router kan maar 100mbit/full maximaal aan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat niet... Wat je kunt proberen is het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Zoek onder Netwerkadapter je bedrade netwerkchip op en dubbelklik erop.
Onder Geavanceerd (of Link Speed), zoek de optie op m.b.t. de snelheid (Autodetect, 10mbit/half, 10mbit/full, 100mbit/half, 100mbit/full, etc.)
Kies daar 100 mbit/full en klik op OK
Kijk of je nog steeds bedraad Internet-verbinding hebt. Zo ja, dan zo laten staan. Ander experimenteren met 100mbit/half etc.
Experimenteren met 1000mbit/full of 1000mbit/half heeft natuurlijk geen zin, want je router kan maar 100mbit/full maximaal aan.

Tijs.
Hoi Tijs,

Bedankt voor het antwoord, en excuus voor de late reactie.
Heb net alle instellingen in het kopje: 'speed&duplex' gehad, maar helaas geen grote verschillen...
100 Mbps Full Duplex geeft mij dan de beste snelheden maar een verschil van 0.10 Mbps mag toch te verwaarlozen zijn?
Wat zou het anders kunnen zijn?
Alvast bedankt weer.
Jonathan
 
Je praatte over 10 mbps, dus je bent er flink op vooruit gegaan, toch?

Tijs.
 
Dan mag je de volgende keer duidelijker maken wat de situatie is: Ik ging er vanuit dat de link speed 10 mbps was
Als ik op eigenschappen klik staat er op dit moment verbonden: 10,0 Mbps.
, maar je bedoelt nu (blijkbaar) de snelheid die (bijv.) http://www.speedtest.net laat zien als je bedraad verbonden bent(?) :rolleyes:

En wat bedoel je met
De LAN overdrachtsnelheid van mijn route ris overigens 1000 Mbit/s.
Zoals gezegd heeft de TP-Link maar 100mbps poorten, dus je bedoelt hier de Arris?

Paar dingen nog om te testen/uitproberen, en dan houdt het (wat mij betreft) op met de opties:
a. Driver updaten van je bedrade netwerkverbinding
b. Andere kabel proberen van PC naar TP-Link
c. Andere LAN poort proberen op de TP-Link
d. Andere kabel tussen TP-link en Arris routermodem van de provider
e. Een switch plaatsen tussen Arris routermodem en TP-Link
f. Een switch plaatsen tussen TP-Link en pc (mag dezelfde zijn als die van e., nadat je e. getest hebt).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dan mag je de volgende keer duidelijker maken wat de situatie is: Ik ging er vanuit dat de link speed 10 mbps was

, maar je bedoelt nu (blijkbaar) de snelheid die (bijv.) http://www.speedtest.net laat zien als je bedraad verbonden bent(?) :rolleyes:

En wat bedoel je met
Zoals gezegd heeft de TP-Link maar 100mbps poorten, dus je bedoelt hier de Arris?

Paar dingen nog om te testen/uitproberen, en dan houdt het (wat mij betreft) op met de opties:
a. Driver updaten van je bedrade netwerkverbinding
b. Andere kabel proberen van PC naar TP-Link
c. Andere LAN poort proberen op de TP-Link
d. Andere kabel tussen TP-link en Arris routermodem van de provider
e. Een switch plaatsen tussen Arris routermodem en TP-Link
f. Een switch plaatsen tussen TP-Link en pc (mag dezelfde zijn als die van e., nadat je e. getest hebt).

Tijs.
Ik heb het inderdaad over de speedtest waar ik download snelheid 9.50 Mbps haal. En bedraad vanaf mijn Arris haal ik 35 Mbps via de speedtest.
Als ik kijk in mijn verbinding staat er verbonden met de snelheid 10,0 Mbps.
Die andere opties ga ik vanavond uitproberen.
Tp link zelf zegt dat ik hun router in de bridge modus moet zetten...?
Excuses voor de onduidelijkheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan