Acces 2007
Door diverse draadjes samen te voegen heb ik een code gefabriceerd, die vanuit een formulier door op een knop de drukken een pdf met een factuur met de juiste factuurnaam opslaat in een map en daarna dezelfde pdf als bijlage in mijn mail zet. Afzender wordt gehaald uit het formulier. Alles werkte goed, tot ik de bijlage in de mail ook met het factuurnummer wilde benoemen. (Dus niet alleen Factuur, maar bijv Factuur PBM 2015-0019). Het noemen van de bijlage lukte, maar er wordt alleen een leeg rapport opgeslagen en in de bijlage van de mail gezet.
ik denk dat ik daar ergens een fout heb gemaakt bij het veranderen van de naam, maar ik kan het niet vinden. Wie waagt zich er aan?
Hier de code
Door diverse draadjes samen te voegen heb ik een code gefabriceerd, die vanuit een formulier door op een knop de drukken een pdf met een factuur met de juiste factuurnaam opslaat in een map en daarna dezelfde pdf als bijlage in mijn mail zet. Afzender wordt gehaald uit het formulier. Alles werkte goed, tot ik de bijlage in de mail ook met het factuurnummer wilde benoemen. (Dus niet alleen Factuur, maar bijv Factuur PBM 2015-0019). Het noemen van de bijlage lukte, maar er wordt alleen een leeg rapport opgeslagen en in de bijlage van de mail gezet.
ik denk dat ik daar ergens een fout heb gemaakt bij het veranderen van de naam, maar ik kan het niet vinden. Wie waagt zich er aan?
Hier de code
Code:
Private Sub Command56_Click()
Me.Refresh
Dim folder As String
Dim sNaam_Ori As String, sNieuw As String
Dim strWhere As String
On Error GoTo errHandler
'Namen vastleggen en rapport hernoemen
sNaam_Ori = "rptFactuur"
sNieuw = "Factuur PBM " & [FactuurnummerId]
DoCmd.Rename sNieuw, acReport, sNaam_Ori
strWhere = "[FactuurnummerId] = '" & Me.FactuurnummerId & "
folder = [pad]
DoCmd.OpenReport sNieuw, acPreview, "", strWhere, acHidden
'Sla factuur op als pdf
DoCmd.OutputTo acOutputReport, sNieuw, acFormatPDF, folder & "Factuur PBM " & [FactuurnummerId] & ".pdf", True
'Verzend factuur
DoCmd.SendObject acReport, sNieuw, acFormatPDF, Me.mail, "", "", "Factuur PBM " & Me.txtFactuurnummerId, "In de bijlage de factuur van PBM", True, ""
'rapport hernoemen naar oorspronkelijke naam
DoCmd.Close acReport, sNieuw
DoCmd.Rename sNaam_Ori, acReport, sNieuw
Exit Sub
errHandler:
If Err.Number = 2501 Then MsgBox "Er ging iets fout..."
DoCmd.Close acReport, sNieuw
End Sub