Internet via kabel werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanleymes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2015
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een nieuwe PC gekocht en die staat nu boven, er is alleen 1 klein probleempje de kabel werkt niet! Ik heb geprobeerd of die in de KPN TV-ontvanger wel werkte en toen deed hij het gewoon. Een tijdje geleden stond op deze plaats ook een Xbox 360 (laatst verkocht) en daar op deed het internet het via de kabel ook niet en moest ik gebruik maken van de trage wifi. Beneden werkt de PC wel gewoon met de kabel..... Weet iemand wat ik moet doen? Ik heb glasvezel van KPN. Alvast bedankt voor de hulp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst maar even een schema maken van welke apparaat je provider heeft geleverd, welke je van jezelf hebt, hoe alles aan elkaar zit, dus dat helemaal duidelijk is etc.

Als het namelijk met de Xbox360 ook al niet werkte, dan kun je op je vingers natellen dat het op je pc ook niet gaat werken.

Eerste vraag verder: Is het een zelfgeknepen kabel of een kant-en-klare? Als het met 1 apparaat wel werkt maar met andere apparaten niet, dan zou ik sterk vermoeden dat het een zelfgemaakte is, die dan bovendien verkeerd is gemaakt (verkeerde kleurenschema en/of slecht contact van de aders met het koper in de RJ-45 connectoren (slecht geknepen, dus)).
Je zou wat dat betreft het kleurschema nog eens na kunnen kijken en een kabeltester gebruiken op die kabel.

Tijs.
 
Hallo,

De kabel is kant en klaar..... Eerst brande er op mijn PC nog wel een lampje bij de kabel ingang maar na wat geknutsel ook niet meet.....
 
Welkom bij helpmij.nl

Het beantwoorden van de vraag is voldoende.
drie maal plaatsen is niet nodig.
Ook een quote van 1 beantwoorden is niet nodig.


Geef eens meer antwoorden op de vraag van dnties.
Dat de kabel kant en klaar is weten we nu maar hoe is het aangesloten.
 
De kabel is beneden in een KPN router aangesloten en boven in mijn PC in een normale lanlan verbindings poort.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan