• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal maanden dat een zaak in behandeling is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phill

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2012
Berichten
70
Ik heb een excelbestand waar gegevens in vermeld staan waarbij een van de kolommen de datum van eerste invoer bevat
Iedere dag wordt het bestand ververst met nieuwe gegevens en worden afgehandelde zaken verwijderd.
Nu wil ik graag een kolom toevoegen waarbij het zichtbaar is hoelang een zaak in het bestand staat.
Dus is de zaak deze maand (juni) in het bestand terecht gekomen moet in de nieuwe kolom het getal 0 staan. Nul staat dan voor de huidige maand.
Staat een zaak er al sinds mei dan dient het getal 1 in de kolom te staan. Bij april staat dan getal 2.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
 
Kun je een voorbeeld plaatsen van wat je al hebt, waaruit tevens duidelijk wordt waar je naartoe wilt?
 
zoiets ?


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Map1 L.xlsx
    8,6 KB · Weergaven: 36
Aantal maanden dat een zaak in behandeling is (deel 2)

Ik heb een week geleden onderstaande vraag gesteld.
Ik heb een excelbestand waar gegevens in vermeld staan waarbij een van de kolommen de datum van eerste invoer bevat
Iedere dag wordt het bestand ververst met nieuwe gegevens en worden afgehandelde zaken verwijderd.
Nu wil ik graag een kolom toevoegen waarbij het zichtbaar is hoelang een zaak in het bestand staat.
Dus is de zaak deze maand (juni) in het bestand terecht gekomen moet in de nieuwe kolom het getal 0 staan. Nul staat dan voor de huidige maand.
Staat een zaak er al sinds mei dan dient het getal 1 in de kolom te staan. Bij april staat dan getal 2.

Ik heb netjes onderstaande functie gekregen, maar loop tegen het probleem aan dat als de maand niet in hetzelfde jaar is, deze niet terug rekent, maar vooruit en vervolgens een min-teken voor het getal neerzet.
=MAAND(VANDAAG())-MAAND(A1)

Op het moment dat het vandaag echter januari is en de eerste invoer is in december gedaan, moet in de kolom het getal 1 staan. Nu komt daar -11 te staan.
Hoe los ik dit op?
 
jaar meenemen in formule

Code:
=(JAAR(VANDAAG())-JAAR(A1))*12+MAAND(VANDAAG())-MAAND(A1)


mvg
Leo
 
Aangezien het hier dezelfde zaak betreft heb ik ze even samengevoegd.
Mooi om ondertussen te lezen dat het is opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan