FN-toets + geluid werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1993

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2015
Berichten
47
Hallo,

Sinds een aantal dagen werkt op mijn asus laptop de functie FN + F10/F11/F12 niet meer.
Oftewel om het geluid van mijn laptop harder, zachter of uit te zetten.
De overige toetsen, van bijvoorbeeld het beeldscherm donkerder of lichter maken, werken wel.
Ik heb de drivers gecontroleerd, bijgewerkt en vervolgens mijn laptop opnieuw opgestart.
Maar dit werkt allemaal niet.

Ik heb echt geen enkel idee waar dit aan kan liggen.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

Groeten
Wouter.
 
Wist ik het maar.
Dit wordt gegeven als oplossing, van toepassing zijnde op Windows 7:

Toets Ctr + Alt + Del en ga naar processen.
Zoek daar bij Processen in ieder geval naar Hcontrol
Klik rechts op Hcontrol.exe of Hcontroluser.exe en kies Open Bestandslocatie
Als je dan Hcontrol ziet dubbelklik je daar op.
 
Je kunt eventueel ook een systeemherstel uitvoeren naar een datum waarop het nog wel werkte.
Opgeslagen documenten etc. blijven bewaard, je zult mogelijk wat updates opnieuw moeten installeren..
 
Naar de support-website van Asus gaan, daar (in de driver/utilities download-sectie) de Keyboard utility downloaden en installeren (begint doorgaans, qua naam, met ATK).

Tijs.
 
Ik heb van alles geprobeerd, systeemherstel, drivers opnieuw geinstalleerd, etc.
Maar niks wil helpen.
Heel apart, vooral omdat de andere toets-combinaties het wel gewoon doen.
Iemand nog andere suggesties?
 
Ik geef een gerichte oplossing, jij reageert met algemene zaken, niet met duidelijke info of je juist díe oplossing ook geprobeerd hebt.
Bijzonder irritant.

Mocht je die Keyboard utility niet hebben kunnen vinden, dan vermelden welk type Asus en welke versie Windows (incl. of die 32-bits of 64-bits is).

Tijs.
 
Sorry, ik zal iets preciezer zijn, ik heb geprobeerd om van asus de Realtek Audio Driver opnieuw te installeren, de Keyboard Device Filter Utility opnieuw geinstalleerd (Dit is volgens mij de driver die jij bedoelt). Verder heb ik een systeemherstel uitgevoerd van een week geleden, de problemen heb ik een aantal dagen dus dit had moeten werken dan, maar ook dit heeft niet geholpen.
De oplossing van Alfred2 heb ik niet kunnen doorvoeren, doordat Hcontrol niet bij mijn processen stond.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om een Asus K55A, Windows 7, 64 Bit laptop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoelde: ATKACPI driver and hotkey-related utilities
Dus (zoals ik al aangaf) de utility die qua naamgeving "begint met ATK"
Ik kan niet beoordelen of dat hetzelfde is als waar jij het over had.
EDIT: Ik weet het (nu) wel: Dat is niet hetzelfde, want die staat verderop onder Utilities te downloaden.

Mocht je die "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" nog niet geherinstalleerd hebben: link

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt!
Ik heb de ATK Package opnieuw geinstalleerd, en het werkt weer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat je ermee geholpen bent.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan