kabels en fan spuiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
377
Hallo mensen

Ik wil de kabels van mijn voeding zwart spuiten omdat ze nu geel met roof zijn en ik wil ze zwart hebben
en ik wil fan van mijn PC mat licht blauw hebben omdat er beter uit ziet (hoop ik :) )

maar na wat testen merk ik dat de verf er snel af gaat.
Heb zelf geen ervaring met spuiten. Ik heb motip carat decoration & art gekocht en heb voor het spuiten de kabels en fan stof vrij gemaakt

heeft iemand nog meer tips?
 
Kabels spuiten zou ik niet doen, je kunt beter sleeves gebruiken...

Wat de fan betreft: je moet de kunststof fan eerst behandelen met een primer, en pas daarna de kleurlak erop spuiten.
Persoonlijk ben ik er geen fan van, de lak kan een on-balans veroorzaken met mogelijk schadelijke gevolgen voor de lagers van de fan of een hogere geluids-productie.
Mijn advies: koop gewoon een af fabriek gekleurde fan.
 
Het is een goed idee om te ontvetten voor dat je iets verft.
Al dan niet verdunde ammonia, in een goed geventileerde omgeving, is goedkoop, goed en betrekkelijk veilig.
 
Hoi,

Denk dat scrapheap zijn idee inderdaad even beter is wordt niet mooi als je gaat spuiten en als je de fan gaat spuiten ga je de luchtflow beïnvloeden nieuw kopen is een betere optie dan.
 
Ach, als je daardoor vaak kijkt of die goed schoon is en mooi ronddraait mag je hem wel van een laagje goud voorzien.
 
hallo mensen
dank je wel voor al de reacties

ik denk wel dat ik mijn fan ga spuiten (de blades) als het mis gaat dan ben ik in ieder geval een ervaring rijker ^^

mijn vader had het over verf dat flexibel is wanneer het opgedroogt is. Iemand daar ervaring mee?
 
Veel verf is wel genoeg buigzaam. Ik denk dat er dan plastics of kunststoffen als mogelijke ondergrond op de verpakking staat. Primen is bij kunststof inderdaad noodzakelijk. Al met al een heel gespuit want het wordt ook opgebracht in dunne en niet of nauwelijks dekkende afzonderlijke laagjes (droogtijd staat op de bussen). Ik denk dan twee keer primen en twee keer spuiten. Je krijgt daardoor veel stof, oplosmiddel uit de verf en giftig drijfgas in de lucht. Wat je niet op het werkstuk spuit is brandbaar bovendien. Buiten spuiten is haast niet te doen omdat er dan van alles in waait. Op YouTube kan je makkelijk iets leren over spuiten maar hier wordt vaak een compressor gebruikt en daarmee kan je, met de dan ook vaak betere twee-componenten verf, sneller en dekkend werken.

Denk maar eens aan uitbesteden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan