• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarde verwijderen in meerde tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Innersmile

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2015
Berichten
3
Hoi allemaal ik hoop dat iemand me zou willen helpen met het volgende
ik heb een Excel map met een heleboel tabbladen, alle tabbladen hebben dezelfde opmaak en bijv in kolom A staan de nummers die ik wil controleren en indien dubbel verwijderen
Wat ik nu moet doen is de gegevens uit alle bladen handmatig onder elkaar zetten. en dan dubbele verwijderen

Het zou helemaal mooi zijn als ik een nieuw tablad zou kunnen maken en dat daar dan alleen de unieke overgebleven nummers in zouden komen

Geen idee of wat ik vraag mogenlijk is maar het zou zo veel werk schelen

Alvast bedanktBekijk bijlage Voorbeeld1.xlsxBekijk bijlage Voorbeeld1.xlsx
 
Laatst bewerkt:
ik heb er een voorbeeld bijgezet nu.. ik wil dus meerdere bladen laten doorzoeken..
 
En nog een mogelijkheid
Je moet wel headers in de bladen hebben.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1 version 2.xlsm
    19,4 KB · Weergaven: 50
Code:
Sub tsh()
    Dim i As Long
    Dim Sh As Object
    Dim Br
    
    
    With CreateObject("Scripting.Dictionary")
        For Each Sh In Sheets
            If Not Sh.Name = "Cumulatief" Then
                Br = Sh.Cells(1).CurrentRegion
                For i = 1 To UBound(Br)
                    .Item(Br(i, 1)) = 0
                Next
            End If
        Next
        Sheets("Cumulatief").Cells(1, 1).Resize(.Count) = Application.Transpose(.Keys)
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Wat is voor jou een unieke waarde. Alleen het nummer of ook de gegevens die er achter achter staan? 511 komt 4 keer voor met 1 keer in kolom B nee en 3 keer ja. Volgens mij wil je dan twee unieke waarden hebben:
511 ja en 511 nee. Anders had je kolom B net zo goed niet in het voorbeeld kunnen zetten.:)

Code:
Sub VenA()
Application.ScreenUpdating = False
    With Sheets("Cumulatief")
        .UsedRange.ClearContents
        For Each Sh In Sheets
            lr = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
            If Sh.Name <> "Cumulatief" Then Sh.Cells(1).CurrentRegion.Copy .Cells(lr, 1).Offset(1)
        Next Sh
        .Rows(1).EntireRow.Delete
        .Cells(1).CurrentRegion.RemoveDuplicates Columns:=Array(1, 2)
        .Cells(1).CurrentRegion.Sort Key1:=[A1], Key2:=[B1]
    End With
End Sub
 
De omschrijving lijkt me wel duidelijk, maar ja voor hetzelfde geld he.....
in kolom A staan de nummers die ik wil controleren en indien dubbel verwijderen
Het zou helemaal mooi zijn als ik een nieuw tablad zou kunnen maken en dat daar dan alleen de unieke overgebleven nummers in zouden komen
 
Sorry.. niet duidelijk verwoord

Heel stom ik had het gewoon beter moeten uitleggen, met jullie goedkeuring ga ik het nogmaals proberen
De lijsten zijn artikel nummers... die nummers staan op veel tabbladen en ik wil al die bladen doorzoeken om te kijken hoeveel unieke artikel nummers er zijn
ik wil wel de hele regel terugkrijgen die bij die nummers hoort. en anders dan in het voorbeeld zouden die dus ook altijd hetzelfde zijn.. dus niet soms ja en soms nee

in de oplossingen die gegeven waren word dan een knop gebruikt.. maar als ik zeg maar 10 kolommen met text heb hoe krijg ik die knop dan waar hij moet komen ?

Groetjes
 
Dan zou het helemaal zo slecht niet zijn een echt representatief voorbeeld er aan toe te voegen als bijlage.
 
Met een kleine aanpassing in de code van #7?

Code:
Sub VenA()
Application.ScreenUpdating = False
    With Sheets("Cumulatief")
        .UsedRange.ClearContents
        For Each Sh In Sheets
            lr = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
            If Sh.Name <> "Cumulatief" Then Sh.Cells(1).CurrentRegion.Copy .Cells(lr, 1).Offset(1)
        Next Sh
        .Rows(1).EntireRow.Delete
        .Cells(1).CurrentRegion.RemoveDuplicates Columns:=1
        .Cells(1).CurrentRegion.Sort Key1:=[A1]
    End With
End Sub

Eeen knop kan je overal neerzetten. Je kan een macro ook starten met <Alt> + <F8>
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan