• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren met wildcard PivotTable (VisibleItemsList)

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.784
Helpers,

Hoe kan ik filteren met een wildcard in een PivotTable? Zie onderste regel in code:
Code:
ActiveSheet.PivotTables("personeel").PivotFields("[Employees].[Inactive Date].[Inactive Date]").VisibleItemsList = _ 
Array("[Employees].[Inactive Date].&[1753-01-01T00:00:00]")

ActiveSheet.PivotTables("personeel").PivotFields("[Employees].[Inactive Date].[Inactive Date]").VisibleItemsList = _ 
Array("[Employees].[Inactive Date].&[2015[B][COLOR="#FF0000"]*[/COLOR][/B]]")

Alvast bedankt.
 
Probeer eerst eens of het lukt met
Code:
ActiveSheet.PivotTables("personeel").PivotFields("[Employees].[Inactive Date].[Inactive Date]").VisibleItemsList = _ 
Array("[Employees].[Inactive Date].&[1753-01-01T00:00:00]", "[Employees].[Inactive Date].&[1753-01-01T00:00:00]")
Vervang die tweede waarde door een bestaande itemvalue.

Tip: als je excel 2013 hebt kijk dan eens naar de timeslicers.
 
Beste Frans, bedankt voor je reactie. Maar ik snap even niet de relevantie tussen je antwoord en mijn vraag... wellicht kan je je nader verklaren?
Misschien moet ik het probleem ook wat beter schetsen;

Ik haal gegevens op d.m.v. PowerPivot en worden getoond in een sheet middels een draaitabel. Ik moet nu uit deze lijst het personeel halen die geen 'inactive date' hebben (1753-01-01 = leeg) of een 'inactive date' hebben in 2015. De voorgaande jaren heb ik niet nodig. Deze gegevens gaan dan weer naar een andere sheet als bron tabel. Vandaar mijn vraag...

Tuurlijk kan ik de hele meuk als waarde neerzetten op een tussenblad en vervolgens met .Autofilter werken, maar was benieuwd hoe dit moest met PowerPivot.
 
Hmm, inderdaad niet zo'n duidelijk antwoord. Ik probeerde met mijn reactie te zeggen: nee, je kan niet filteren met een wildcard. Je kunt wel de array uitbreiden met alle values waarop je wilt filteren, mbv een for/each of zo. Als het met twee lukt dan lukt het ook met 20.

Ik vermoed dat je probeert te filteren op een pagina filter? Verplaats die naar de rijen en je hebt ineens veel meer (date)filtermogelijkheden. Gebruik de recorder!
 
Oké dat is duidelijk. Geen wildcard in .VisibleItemsList.
Inderdaad heb ik ook op internet gevonden dat je een array kan maken met de values d.m.v. For/Next maar dat is meer werk dan de oplossing die ik hiervoor schetste (het kopieren naar een tussenblad en .AutoFilter).

Nee dat is niet de situatie.. ik maak namelijk gebruik van een platte draaitabel dus staat al in rij-vorm en de recorder geeft ook niet het gewenste resultaat...

Ik heb het nu opgelost d.m.v. het tussenblad... bedankt voor je reactie in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan