Wifi Repeater installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jedisparkle

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
7
hoi ik heb een wifi repeater gekocht
Profile PMU 476 ref 243039824

De bedoeling is dat ik signaal van mijn modem (via telenet) wil versterken tot in mijn tuin.

Als ik de wifi repeater in het stopcontact insteek kan mijn vaste pc dit niet zien (logisch denk ik daar ik geen draadloos internet heb op mijn pc, dit gaat via een utp kabel)

Maar hoe moet ik deze dan installeren?
Als ik mijn gms op wifi zet vind ik deze repeater, maar dan vraagt die achter een "identiteit" en een wachtwoord.


kan iemand mij helpen hiermee?
alvast bedankt
 
a. Doorgaans is het genoeg om de WPS knop van de hoofdrouter en daarna die van de repeater in te drukken om ze onderling verbinding te laten maken.
b. Dat apparaat van je is (met de door jou verstrekte type-gegevens) niet te vinden op Internet. Heb je in de handleiding gekeken over (bijv.) die gebruikersnaam en wachtwoord?

Tijs.
 
het instellen van de wifi-repeater

Geachte heer/mevrouw,

Uit uw verhaal versta ik dat u uw wifi-repeater draadloos wilt configureren.

ik ga u stap voor stap uitleggen wat u het beste kunt doen.

1. Steek de repeater in een stopcontact, welke in het bereik ligt van uw draadloze netwerk en wacht ongeveer een minuut totdat de repeater is opgestart.
2. Klik op het netwerk icoon die naast het geluidsvolume symbool staat om de beschikbare draadloze netwerken te zien.
3. De repeater zal zich standaard melden onder de naam Wifi-repeater, klik "wifi repeater" aan en klik vervolgens op "connect" of "verbinden" en wacht paar seconden.
4. Er zal nu een verbinden gemaakt worden met de Wifi-repeater, Afhankelijk besturingssysteem kan er gevraagt worden om aan te geven wat voor type netwerk dit is, in dit geval kunt u voor "home network" kiezen.
5. Open vervolgens een browser en typ http://192.168.10.1 als adres in.
6. Er zal worden gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. De standaardwaarden zijn "admin" met als wachtwoord "admin"

Bij gsm kunt ook proberen om als gebruikersnaam admin en wachtwoord admin te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar
 
a. Doorgaans is het genoeg om de WPS knop van de hoofdrouter en daarna die van de repeater in te drukken om ze onderling verbinding te laten maken.
b. Dat apparaat van je is (met de door jou verstrekte type-gegevens) niet te vinden op Internet. Heb je in de handleiding gekeken over (bijv.) die gebruikersnaam en wachtwoord?

Tijs.

WPS heb ik geprobeerd, eerst de WPS knop van de telenetmodem en dan van de repeater en andersom...lukt niet
ik kan met met mijn gsm de repeater wel vinden maar ik krijg de melding dat deze geen verbinding met het internet maakt.
 
Geachte heer/mevrouw,

Uit uw verhaal versta ik dat u uw wifi-repeater draadloos wilt configureren.

ik ga u stap voor stap uitleggen wat u het beste kunt doen.

1. Steek de repeater in een stopcontact, welke in het bereik ligt van uw draadloze netwerk en wacht ongeveer een minuut totdat de repeater is opgestart.
2. Klik op het netwerk icoon die naast het geluidsvolume symbool staat om de beschikbare draadloze netwerken te zien.
3. De repeater zal zich standaard melden onder de naam Wifi-repeater, klik "wifi repeater" aan en klik vervolgens op "connect" of "verbinden" en wacht paar seconden.
4. Er zal nu een verbinden gemaakt worden met de Wifi-repeater, Afhankelijk besturingssysteem kan er gevraagt worden om aan te geven wat voor type netwerk dit is, in dit geval kunt u voor "home network" kiezen.
5. Open vervolgens een browser en typ http://192.168.10.1 als adres in.
6. Er zal worden gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. De standaardwaarden zijn "admin" met als wachtwoord "admin"

Bij gsm kunt ook proberen om als gebruikersnaam admin en wachtwoord admin te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar

ik probeer dit vanop een vaste computer en kan geen netwerken vinden.
de repeater zou rechtstreeks op de telenetmodem moeten aangesloten worden
 
Het is misschien wel handig als de repeater tijdens de installatie in de buurt van de modem hangt. Pas na de installatie kun je de repeater naar een ander stopcontact verplaatsen waar je wifi versterking nodig hebt.

Om het eventueel te testen ga naar de webbrowser vul http://192.168.10.1 Als de webpagina niet opent kan twee oorzaken hebben.

1. De repeater is nog niet op het juiste punt gepositioneerd.
2. De repeater is al eens configureerd. In dit geval kun je even de wifi repeater even opnieuw gaan resetten.


Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar
 
Het is misschien wel handig als de repeater tijdens de installatie in de buurt van de modem hangt. Pas na de installatie kun je de repeater naar een ander stopcontact verplaatsen waar je wifi versterking nodig hebt.

Om het eventueel te testen ga naar de webbrowser vul http://192.168.10.1 Als de webpagina niet opent kan twee oorzaken hebben.

1. De repeater is nog niet op het juiste punt gepositioneerd.
2. De repeater is al eens configureerd. In dit geval kun je even de wifi repeater even opnieuw gaan resetten.


Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar

heb ik ook al allemaal geprobeerd, lukt niet...
 
En als we toch bezig zijn. Zet na je werk meteen even WPS uit op je routers. Is namelijk zeer simpel te hacken en daarmee heeft men te gemakkelijk toegang tot je netwerk.
 
Link eerst eens de handleiding van je apparaat, want (zie ook posting #2) het apparaat is niet vindbaar voor ons.
Desnoods de meegeleverde digitale handleiding uploaden naar (bijv.) wikisend.com en geef ons de daarna gepresenteerde download-link.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan