Modem +Router + nog een Router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

newdeep

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
207
Vrienden!

Ik heb hier een goed WIFI netwerk die het behoorlijk doet.
Nu is het signaal boven wel aan een beetje verbetering toe.
Heb CISCO(modem/router) van ziggo waar ik het WIFI van het uit gezet.
Heb nu een nieuwe TP-Link Archer C8 die het WIFI verzorgd en dat doet het vrij goed.
Nu wil ik boven op de vliering mijn oude Sitecom N300 ook op het netwerk aansluiten als een Accespoint.
Heb al reeds een UTP kabel getrokken naar de vliering.
Vanuit de Cisco heb ik UTP op de TP-Link en de Sitecom aangesloten
Nu wil ik op een, internetloze laptop,in het menu van de Sitecom dusdanige veranderingen aanbrengen dat ik hetzelfde netwerk uitbreid.
Wil de Sitecom dezelfde SSID geven en wachtwoord.
Wil alleen het statische IP veranderen van 192.168.0.1 >>> 192.168.3.1 ... en daar gaat het fout.
Als ik deze handeling doorzet valt alle WIFI uit.
Ik wilde namelijk deze handeling uitvoeren en daarna de DHCP server uitzetten om vervolgens aansluiten op de UTP op de vliering.
Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, maar is er iemand die een werkinstructie heeft voor deze methode.
 
a. Weet je wel 100% zeker dat 192.168.3.1 'vrij is'? Bovendien: Heeft de Cisco (ook) een 192.168.3.x LAN ip-adres? Indien niet, dan vraag ik me ernstig af hoe je dan bij de configuratie van de Sitecom wilt komen, mocht je in de toekomst wat moeten wijzigen.
b. Op de Sitecom:
i. Haal de netwerkkabel uit de WAN aansluiting, want die WAN aansluiting ga je niet meer gebruiken.
ii. Zet eerst de DHCP server functionaliteit uit op de Sitecom.
ii. Pas daarna het LAN ip-adres van de Sitecom aan naar een vrij ip-adres in de reeks van de Cisco.
iii. Verbind een van de 4 LAN poorten van de Sitecom met de Cisco, dus niet de WAN poort. Laat iedereen opnieuw verbinden bedraad of draadloos met de Sitecom, zodat ze een ip-adres krijgen vanaf de Cisco.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De TP link doet het prima.
Waar het hier om gaat is dat ik mijn Sitecom(die ik nu over heb) op de vliering wil plaatsen ... extra als accespoint.
Moet ik nu vanaf de cisco werken of vanaf de TP link?
 
Simpelweg TP-Link vervangen door Sitecom, en het verhaal over Gast-netwerk verwijderd.
Zie dus mijn vorige posting, die ik zojuist heb aangepast.

Tijs.
 
Hi, Ron.

Je geeft aan dat je het draadloze netwerk van de TP-Link Archer C8 wilt uitbreiden door de Sitecom dezelfde naam (SSID) en wachtwoord (PSK) te geven. Het meest voor de hand liggend is dan dat de Sitecom router ook via de UTP verbonden wordt met de TP-Link. Als je de stappen volgt van Tijs, hierboven, dan zouden de verbonden clients altijd een IP-adres toegewezen krijgen van de TP-Link, of ze nu draadloos rechtstreeks verbonden zijn met de TP-Link of via de Sitecom router.

Sitecom Webcare
 
Dank voor de reacties en de info.
Het is inmiddels gelukt op de manier die ik voor ogen had.
Heb de twee routers met kabel aangesloten op de Ziggo Cisco modem/router(wifi uit) en heb ze verschillende IP ranges gegeven maar dezelfde SSID en wachtwoord.
Merk nu boven dat het internet aanmerkelijk krachtiger is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan