printer springt uit zichzelf uit slaapstand aan???

Status
Niet open voor verdere reacties.

simba1970

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2012
Berichten
6
Ik heb een HP Envy 120 e-all in one printer , ik gebruik de printer niet veel maar staat wel altijd stand-by , het probleem wat zich voordoet is dat om de zoveel tijd , het display van de printer aanspringt en hij de papierlade open gooit , net alsof je de printer aanzet.
wat kan hier het probleem zijn???
 
Wake on LAN (WOL)-functie staat aan..?
Energie-instelling..?
Ik neem aan dat je een handleiding bij die printer hebt gehad..? Daar zal vast wel iets in staan denk ik..
Anders kun je hier nog wat aanwijzingen vinden..
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard heb ik de handleiding nagelezen en overal al gezocht op internet , maar ik kan het niet vinden, de wol en energie instelling is het probleem niet , dat is om de printer in slaapstand te krijgen na een bepaalde periode , , maar bij mij is het net andersom na het in slaapstand gaan , duurt het even en springt dan weer automatisch aan , het lijkt of hij zichzelf reset op dat moment.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netwerkverbinding van de printer via WiFi of bekabeld..?
Indien nu via WiFi, probeer dan eens een kabel-verbinding en kijk of het zich dan ook voor doet.
 
eerst alleen via wifi , vandaag geprobeerd met bekabeling rechtstreeks aangesloten op computer , echter daar doet het probleem zich ook voor .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemd, heb je de printer al eens een harde reset gegeven..? Zo niet, zou ik dat proberen en kijken of het daarna ( via de kabel-aansluiting ) nog gebeurd.
Ik zal nogmaals gaan zoeken of ik een mogelijke oorzaak kan achterhalen, is tot nu toe niet gelukt..:eek:
 
op de eerste plaats heel hartelijk dank voor al de moeite die je neemt om mijn probleem op te lossen.

ook nu heb ik je tip even uitgevoerd en alles gereset , echter na opnieuw installeren en via usb rechtstreeks op mijn computer aangesloten te hebben , kwam het probleem toch weer naar voren.
ik zou echt niet meer weten waar het aan ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht ten overvloede: je hebt de software eerst verwijderd, daarna pc opnieuw opgestart, software geïnstalleerd en pas daarna, als de software er om vraagt, de printer aangesloten..?
Exact in deze volgorde..?
Heb overigens nog geen mogelijke oorzaak gevonden....wellicht is een beroep op de helpdesk van HP een optie, deze is telefonisch bereikbaar..
 
Beste simba1970,

Ik heb een aantal quotes verwijderd van je. Indien je wilt reageren op het laatste bericht kun je hiervoor de knop "snel reageren" of "reageer op bericht" gebruiken.

Succes met je vraag :)
 
heeft even een tijdje geduurd voordat ik kon reageren, maar heb intussen mijn computer helemaal opnieuw geïnstalleerd , printersoftware via usb geïnstalleerd .lijkt erop dat het probleem verholpen is .
iig bedankt voor de hulp .
groetjes Rob
 
Blijf het een vreemd verhaal vinden.
Zowel bekabeld als via WiFi deed het probleem zich voor, wat mijns inziens betekent dat het niet aan de pc ligt, deze is nl. niet fysiek verbonden.
Daarom begrijp ik niet dat het zich nu niet voordoet met een fysieke usb-verbinding...vraag blijft of het daadwerkelijk opgelost is, daarvoor zou je de printer weer via WiFi moeten gebruiken anders is het nut van de draadloze printer in feite nul...
Maar oké, als jij er tevreden mee bent is het prima, succes weer :thumb:
 
uiteraard is mijn volgende stap om de printer op draadloos te zetten , eerst even een tijdje kijken of het probleem weer terug komt. mocht ik overschakelen naar draadloos en het probleem herhaalt zich dan is mijn zoektocht naar het probleem al een stuk kleiner geworden. ik laat nog wel even weten of er veranderingen komen.
groetjes Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan