Domeinnaam met mail-only pakket op eigen server verzend geen mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
337
Hallo allemaal,

Allereerst weet ik niet of dit de goede forum categorie is, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Een tijd geleden heb ik mijn eigen webhosting server gemaakt met WAMP, alles werkt prima.
Nu wil ik echter een contact formulier plaatsen en automatische mail verzenden met woocommerce. De mail van woocommerce wordt helemaal niet verstuurd bij een bestelling naar de klant en het contact formulier (contact form 7) geeft de foutmelding;

"Het is niet gelukt het bericht te versturen. Probeer het later nog een keer of neem op een andere manier contact op."

Op internet informatie proberen te zoeken en ik kwam uit op het feit dat je bij wordpress een mail adres van je eigen domeinnaam nodig hebt (dus info@domeinnaam.nl). Dus een mail-only abonnement aangeschaft bij transIP waar ook mijn domeinnaam gehost is.

DNS opnieuw ingesteld;
* - A - SERVER IP
@ - A - SERVER IP
@ - MX - 10 mail
@ - MX - 20 relay.transip.nl
@ - TXT - v=spf1 ip4:SERVER IP ~all
ftp - CNAME - @
mail - A - SERVER IP
www - CNAME - @

Maar nog steeds krijg ik de foutmelding bij het contact formulier.
Wat ben ik vergeten? Hoe kan ik dit oplossen?
 
Hoe en wat host de server die de mail moet versturen? je eigen computer? in dat geval moet je kijken of je provider niet de mailpoort standaard blokkeert.

DNS en MX is alleen voor inkomend van belang.
 
Hoe en wat host de server die de mail moet versturen? je eigen computer? in dat geval moet je kijken of je provider niet de mailpoort standaard blokkeert.

DNS en MX is alleen voor inkomend van belang.

Bedankt voor je reactie!
De server is een windows computer die dmv WAMP mijn eigen website host. De host wordt gehuurd van Worldstream.
 
misschien moet je dan ook even contact op nemen met je hoster. heb je al geprobeerd via een mailprogramma anders dan je server een mail te sturen?
 
misschien moet je dan ook even contact op nemen met je hoster. heb je al geprobeerd via een mailprogramma anders dan je server een mail te sturen?

Bedoel je contact opnemen met de hoster van de server of mailonly abonnement?
En nee ik heb nog nooit mail verstuurd met mijn server, met welke programma's kan ik dit proberen? Met mail ben ik niet erg bekend.
 
De hoster van de server.

offtopic:
In principe heb je zelfs het mail-only account niet eens nodig als je server ook mail kan ontvangen. Ik heb zelf ook een aantal domains en een server thuis en heb alleen domains en verstuur en ontvang zelf de mail. Als SMTP echter het probleem is kan het account alsnog handig zijn.


Hoe is PHP ingesteld om mail te versturen? gebruik je PHP intern of "sendmail.exe" ? Kun je eventueel de config posten van je gebruikte oplossing? Je moet namelijk ergens je SMTP server, username en password instellen. Eerst zoveel mogelijk uitsluiten. Een en ander is niet zo moeilijk als je het een keer hebt gedaan, maar mail is niet de meest eenvoudige dienst om in te stellen. Eigenlijk ook grotendeels omdat email een van de oudste applicaties is op het internet. (40 jaar oud ondertussen).
 
Mijn contact formulier verzend inmiddels mail!
Nu ben ik woocommerce aan het uitproberen.

Super bedankt tot nu toe @wampier !

EDIT:

Alles werkt helemaal top!
Super bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan