PC wordt heet, gaten boren in kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Berichten
357
Hoi,

Ik heb een Antec Sonata III 500 als kast. Nu wordt mijn AMD Phenom II X4 965 Black Edition met deze warme dagen erg heet, under load wordt hij al gauw 70 graden.
De PC loopt tijdens deze warme dagen ook regelmatig vast en is erg traag. Nu lijkt het mij een goede oorzaak dat hij zo heet wordt omdat de processor 'oververhit' raakt.

Hoe kan ik dit het simpelst oplossen? Ik dacht in eerste instantie aan gaten boren aan de zijkant van mijn kast zodat de warme lucht er uit kan.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt!
 
Hoi,,

Neem aan dat binnen alles stofvrij is? gaten boren lijkt mij zonde heb je nog een tafelventilator? zo ja pc open en laat deze ventilator erin blazen.
 
Heb je achterin ook een ventilator gemonteerd?
Rooster voor de frontventilator wel eens schoongemaakt?
Heb dezelfde kast en nergens last van.
 
Oh oke. Ja achterin zit een ventilator, front ventilator nog nooit schoongemaakt. Is een ventilator met open case niet schadelijk voor de elektronica?
 
Nee hoor, zolang je de kast regelmatig schoon houdt...heb hier een oud beest al ruim 3 jaar met open behuizing draaien, geen centje pijn ( maar wel 3 - 4x per jaar schoongemaakt )..
 
Oh oke. Ja achterin zit een ventilator, front ventilator nog nooit schoongemaakt. Is een ventilator met open case niet schadelijk voor de elektronica?
Er zit een rooster voor die ventilator die via de onderkant eruit kunt halen, die is stofvrij?
 
Is de koelpasta misschien niet helemaal opgedroogd?, en als je CPU een integrated heatspreader (boven op de chip een metalen huizing) heeft kan het ook die koelpasta zijn die opgedroogd is, dit kan allebij voor contactproblemen zorgen waardoor de cpu slechter koelt.
 
Normaliter zit er geen frontventilator als er een backventilator is gemonteerd. Immers de backfan zuigt automatisch de lucht via de frontopening aan, die moet dan wel stofvrij zijn.
Draait de backfan wel de goede kant op? Heb je die al eens los gehad?
Staat de behuizing in een kast? Zorg dat er genoeg ruimte is tussen de behuizing en een evt. kast en dat de warmte kan worden afgevoerd.
Zorg dat de behuizing liefst 10 cm. boven de vloer/bodem staat. Zorg dat het ding niet in de zon staat enz.
Controleer of de fans e/o het koelblok stofvrij zijn.
Neem ook de tip van @Modag ter harte.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan