Dashboard Projecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

CCdutch

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Berichten
17
Hallo beste forum leden,

Voor mijn werk ben ik bezig om een soort van dashboard te maken om de diverse projecten snel beschikbaar te hebben. (zowel via Sharepoint omgeving als in een netwerkomgeving)
Ook moet er gecontroleerd worden of er wel een juist projectnummer is ingevoerd. Een projectnummer begint altijd met een W en bestaat uit 5 cijfers (bijvoorbeeld W12345)

Daarnaast wil ik ook door middel van tabbladen links naar regelgeving en eventuele rekentools beschikbaar hebben.

Nu heb ik een en ander al redelijk voor elkaar alleen krijg ik het nog niet lekker werkend.
Als ik bijvoorbeeld een rekentool aanklik wordt er een nieuw excel bestand geopend maar helaas kan ik daar niets op invoeren.
Ook de invoer controle gaat niet goed.

Graag wil ik jullie vragen om mijn hier mee uit de voeten te helpen.

Zie bijgevoegd bestand.

Bekijk bijlage Dashboard_TEST.xlsm
 
CCDutch,

Ik heb een aantal dingen moeten veranderen in je bestand om het programma werkend te krijgen.
Volgens mij moet hij het zo doen.

De links kan in natuurlijk niet controleren, die moet je zelf maar bekijken.

Als je een link naar een Excel bestand aanklikt zul je deze niet kunnen veranderen.
Je haalt het tenslotte van het internet en je kunt hier niet naar terug schrijven zonder allerlei
rechten te schaden. Wel kan je hem lokaal opslaan en dan bewerken maar dan komt hij niet meer
overeen met wat er op het internet staat. Een gedeelde map via internet gaat niet werken.

Veel Succes.

Bekijk bijlage HelpmijDashboardTest.xlsm
 
Hallo Elsendoorn,

Bedankt voor je assistentie, en sorry dat ik zo laat reageer.
Is het wel mogelijk om het excel bestand van een netwerkschijf te halen dan?
Als ik dat probeer dan wordt het bestand ook niet geactiveerd en kan ik bijvoorbeeld ook niet de filters in dat bestand gebruiken.

CCdutch
 
CCdutch

Dit heeft alles te maken met rechten lees/schrijfrechten op het netwerk. Je kunt een excel bestand van een netwerkschijf
halen, wijzigen en terugschrijven als je ook de rechten hebt dit te doen.
Probeer gewoon eens buiten Excel om het bestand te openen, te wijzigen en weer op te slaan op het netwerk
als dit kan, moet het ook met Excel te automatiseren zijn, en anders niet.
Houd er rekening mee dat iedereen die met het bestand moet werken deze rechten nodig heeft.

Lukt het niet dan is je volgende halte de afdeling systeembeheer.

Heb je de schrijfrechten niet dan kun je het bestand eerst op je eigen schijf opslaan en bewerken
maar terugplaatsen op het netwerk gaat je niet lukken.

Een bestand openen van internet, wijzigen en terugschrijven is het zelfde verhaal, rechten, rechten en rechten.

Veel Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan