mooi stukje script maar werkt niet zoals ik het wil wie o wie

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zal het even duidelijk maken hoop ik heb een query qryplanningmail hier staat projectid en email deze filter hij perfect.
tmp planning staat dit ook vanuit qryplanningmail en deze als die opent maakt via id dus een filter en geeft alleen het id aan en email adressen das dus ook goed denk ik zo .
alleen geeft script fout aan naam of teken in regels sql is verkeerd.

Code:
 strSQL = "SELECT [projectid], FROM QryPlanningmail WHERE [projectid] = " & Me.CboProjectNR & " Order by Email"
    Set qTmp = CurrentDb.QueryDefs("TmpPlanning")
    tmp = InputBox("", "", strSQL)
    qTmp.sql = strSQL
    DoCmd.SendObject acSendReport, "RptPlanning", acFormatPDF, Email, , , , True
fout13.jpg

In deze code
Code:
strSQL = "SELECT [projectid], FROM QryPlanningmail WHERE [projectid] = " & Me.CboProjectNR & " Order by Email"
heb je een fout zitten. Moet zijn:
Code:
strSQL = "SELECT * FROM QryPlanningmail WHERE [projectid] = " & Me.CboProjectNR & " Order by Email"
(denk ik)

o wat erg Maar goed werkt maar nog steeds zend hij naar iedereen een mail
ik heb via TmpPlanning wel de goede gegevens staan dist is een query die verder leeg is daar maakt hij de tijdelijke emails aan en dat is goed nu alleen nog in de verzendlijst plakken.
hoe doe ik dat

Je hebt je rapport dan zeker niet aan de query TmpPlanning hangen.

dus in plaats van rapport aan de formulier en id te hangen zou ik hem dus aan de query tmpPlanning moeten hangen maar we gebruiken steeds weer het woordje email maakt dat niet uit dan .

Een rapport hangt nooit aan een formulier. Dus hoe je dat hebt gedaan...
In één van de andere topics van jou heb ik het volgens mij al eens uitgelegd: je rapport hang je vast aan de tijdelijke query. Vervolgens vervang je de SQL van die query met de QueryDefs collectie. Het rapport hoef je dan nooit meer (hidden of niet) te openen, want kun je gelijk exporteren of afdrukken. Het aanpassen van de query doe je nu wel goed, maar als het rapport dan niet aan die query hangt, dan schiet je er natuurlijk niks mee op :).

Octa ik heb hem werkend hierbij de script
Code:
Private Sub Knop967_Click()
Dim Email As String, FileName As String, Filepath As String
Dim strSQL As String
Dim rs As Recordset
Dim qTmp As QueryDef
''Dim tmp As String

Me.Dirty = False

On Error GoTo Err_knop967_click

strSQL = "SELECT * FROM QryPlanningmail WHERE [projectid] = " & Me.CboProjectNR & " Order by Email"
    Set qTmp = CurrentDb.QueryDefs("TmpPlanning")
        qTmp.sql = strSQL

''tmp = InputBox("", "", strSQL)

strSQL = "SELECT * FROM TmpPlanning WHERE ([Email] Is Not Null And Not [Email] = """")"
    Set rs = CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
    If rs.RecordCount > 0 Then
       Do Until rs.EOF
            If Not Email = vbNullString Then Email = Email & ";"
            Email = Email & rs!Email
            rs.MoveNext
        Loop
    Else
        MsgBox "Geen email adressen..."
        Exit Sub
   End If
    DoCmd.SendObject acSendReport, "RptPlanning", acFormatPDF, Email, , , , True

Err_knop967_click:
    MsgBox Err.Description
End Sub

heeeeeeeel erg bedankt voor de sturing de goede richting in .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan