WAMP - apache trage reactiesnelheid (+/- 3,5sec)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
337
Hallo allemaal,

Mijn gehoste website op mijn server (dmv. WAMP) heeft een erg trage reactiesnelheid. Gemiddeld 3,5 seconden.
Hoe kan ik deze tijd verbeteren, want bij google insight wordt er aangegeven dat dit erg traag is.

Alvast bedankt!
 
Dat hangt erg van het type website af, zijn er database interacties? Hoe lang duren die?

Is het een dynamische website? Kun je caching inschakelen?

Hoe staat het met jouw internetverbinding, je host hem thuis begrijp ik dus hoe staat het met de uploadsnelheid?

Heb je een boel interface-afbeeldingen? Wellicht kun je daar een sprite van maken.

Heb je meerdere CSS- en/of JS-bestanden? Minify deze en probeer er één bestand van te maken (Natuurlijk 1 CSS en 1 JS)
 
Laatst bewerkt:
Het is een wordpress website, caching is ingeschakeld dmv. de htaccess.
De server is gehost bij worldstream, een server die 24 / per dag aan staat.

Minify heb ik aanstaan met behulp van w3 total cache.

EDIT:
Host upload speed is 8.9 mb/s
 
Laatst bewerkt:
heb je met een profiler (zoals standaard in bijvoorbeeld firefox) al eens nagelopen of het een delay is in de eerste aanmelding of ergens een specifiek onderdeel?
 
heb je met een profiler (zoals standaard in bijvoorbeeld firefox) al eens nagelopen of het een delay is in de eerste aanmelding of ergens een specifiek onderdeel?

Ik heb de site; www.webpagetest.org gebruikt voor een waterfall overzicht.
First byte time was slecht.

First View:
De minify.php (7 stuks) duren gemiddeld 6500 ms.
De admin-ajax duurt 6300 ms
De homepage duurt 3449

Overige duurt +/- 500 ms gemiddeld.

Repeat view
admin-ajax 2x - (3765 ms)
 
Dan zou ik persoonlijk (maar ik heb niet zoveel ervaring als Tha Devil uiteraard) eerst eens goed kijken naar de connectie en cache. In principe zou veelal statische data vanuit een cache geen seconden mogen duren.

Mijn Synology, die op een gare MIPS chip uit de steentijd loopt, haalt voor wat PHP en relatief veel statische content 260ms voordat de eerste content binnen komt stromen en dat is zonder dedicated cache. Mijn LAMP server haalt 290ms voor de hele site en dat is een spotweb instance met een database van 34GB
 
Dan zou ik persoonlijk (maar ik heb niet zoveel ervaring als Tha Devil uiteraard) eerst eens goed kijken naar de connectie en cache. In principe zou veelal statische data vanuit een cache geen seconden mogen duren.

Mijn Synology, die op een gare MIPS chip uit de steentijd loopt, haalt voor wat PHP en relatief veel statische content 260ms voordat de eerste content binnen komt stromen en dat is zonder dedicated cache. Mijn LAMP server haalt 290ms voor de hele site en dat is een spotweb instance met een database van 34GB

Bedankt voor (wederom :D) je hulp, maar ik snap niet goed waar nu de eerste stap ligt?
 
Kijk maar eens naar de specs van die server, want als er WAMP op staat heb ik er al niet al te veel vertrouwen in.
 
Kijk maar eens naar de specs van die server, want als er WAMP op staat heb ik er al niet al te veel vertrouwen in.

De server gebruikte ik eerste voor andere doeleinden.
Het is een i7-2600k @3.40GHz met 16GB RAM.
Draait op windows 7 64bit
 
Ik heb wat aanpassing gedaan, het gaat al beter. Heb onder andere minify verwijderd.

SiteInfo.png


Google insight geeft aan dat de server reactietijd nog steeds verbeterd moet worden. Nu is het 3.1 seconden.
 
Heb je al geprobeerd je cache even uit schakelen? Wat gebeurt er met een enkele statische pagina? Een i7 zou zelfs een extreem complexe pagina in nog geen seconde moeten renderen, dus ik kan me niet voorstellen dat daar het probleem ligt.
 
SiteInfo2.png

Dit waren de resultaten van de homepage getest vanuit Amsterdam op Chrome.
Wel beter, maar alsnog een 3.461s first byte time.

De volgende resultaten zijn nogmaals van Chrome - Amsterdam, maar dan van een normale pagina (informatiepagina)
SiteInfo3.png
 
2.5 seconde first byte voor een informatiepagina is echt niet normaal. Tenminste, niet normaal voor zo'n machine. Heb je al geprobeerd de cache uit te schakelen?

Heb je een service / firewall op die machine die de software blokkeert? Ik gebruik normaal alleen linux voor mijn webservers, dus voor problemen specifiek veroorzaakt door windows kan ik helaas niet helpen.
 
2.5 seconde first byte voor een informatiepagina is echt niet normaal. Tenminste, niet normaal voor zo'n machine. Heb je al geprobeerd de cache uit te schakelen?

Heb je een service / firewall op die machine die de software blokkeert? Ik gebruik normaal alleen linux voor mijn webservers, dus voor problemen specifiek veroorzaakt door windows kan ik helaas niet helpen.

Zonder cache wordt de first byte met 0.100 verlaagd, maar de repeat wordt net zo hoog als de eerste.
Ik gebruik windows firewall, is het een idee om avast free te installeren?

EDIT: Ik heb windows firewall een keer helemaal uitgeschakeld. De first byte time wordt dan 2.632 voor een informatie pagina (dus heel iets lager / gelijkwaardig).
De fully loaded tijd was 4.415, wat dus wel een stuk hoger ligt.

EDIT2
Ook heb ik nog het volgende gevonden; ThreadsPerChild
http://webmasters.stackexchange.com/questions/54658/apache-very-high-page-load-time
Dit kan ik echter niet terug vinden in mijn httpd.conf
 
Laatst bewerkt:
Het enige dat ik nog voor kan stellen is het uitschakelen van plugins om te kijken of het probleem daar ontstaat. Verder zou je het standaard thema kunnen gebruiken om te kijken of het in het gebruikte thema zit.

Ook lijkt WAMP mij niet standaard ingericht te zijn om als productie-server te functioneren, wellicht kun je nog wat Apache optimalisaties nakijken.
 
Het enige dat ik nog voor kan stellen is het uitschakelen van plugins om te kijken of het probleem daar ontstaat. Verder zou je het standaard thema kunnen gebruiken om te kijken of het in het gebruikte thema zit.

Ook lijkt WAMP mij niet standaard ingericht te zijn om als productie-server te functioneren, wellicht kun je nog wat Apache optimalisaties nakijken.

Als ik alle plugins uitschakel wordt de firstbytetime verlaagd naar +/- 1.100 seconden.
Het probleem is dat ik de plugins nodig heb dus wat kan ik er aan veranderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan