Data voor data plaatsen in een txt bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaffeCat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2015
Berichten
4
Hoihoi

Ik heb een vraag, want ik wil data/informatie voor al eerder toegevoegde informatie toevoegen in een txt bestand. Maar hoe doe ik dit? Of kan dit wel eens?

Met vriendelijke groet,
Cat
 
Helaas zal dit niet gaan met alleen JavaScript - deze heeft geen server-side access.

De gebruikelijke manier is om via XHR (ook wel 'AJAX') een server-side script aan te roepen dat het schrijven voor je doet, zoals PHP.
 
Helaas zal dit niet gaan met alleen JavaScript - deze heeft geen server-side access.

De gebruikelijke manier is om via XHR (ook wel 'AJAX') een server-side script aan te roepen dat het schrijven voor je doet, zoals PHP.

Dit klopt helemaal. Ik heb dit ook. Het gaat om een chat. Enkel wordt de tekst nu onderaan erbij geschreven. Maar ik wil juist dat het bovenaan wordt bijgeschreven maar hoe doe ik dit?
 
Dat ligt aan je - zoals eerder aangegeven - server-side script. Het is een kleine alteratie van prepend, in plaats van append:

PHP:
$text = $_GET['text'];
$text = $text . "\n" . file_get_contents('file.txt');   // de text is nieuwe text + oude text

file_put_contents('file.txt', $text );
 
Dat ligt aan je - zoals eerder aangegeven - server-side script. Het is een kleine alteratie van prepend, in plaats van append:

PHP:
$text = $_GET['text'];
$text = $text . "\n" . file_get_contents('file.txt');   // de text is nieuwe text + oude text

file_put_contents('file.txt', $text );

Hoi bedankt voor je reactie. Ik heb dit uitgeprobeerd maar nu werkt de chat helemaal niet meer.

Eerder gebruikte we altijd deze code:
PHP:
fwrite(fopen('chat.txt', 'a'), "<span>[" . date("d-m H:i:s", time()) . "]" . "\t\t" . "<a href=".memberurl($oUser->gebruikersnaam).">" . $nickname . "</a>:</span>" . $message = str_replace("\n", " ", $message) . "<br /> \n" );

Op die manier lukt het wel. Alleen zit je dan met het probleem dat de tekst onderaan wordt toegevoegd.
En ik had misschien iets duidelijker moeten zijn maar ik wil graag informatie boven al eerder toegevoegde informatie laten weergeven. Dus niet er voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu dit:

PHP:
file_put_contents('chat.txt', "<span>[" . date("d-m H:i:s", time()) . "]" . "\t\t" . "<a href=".memberurl($oUser->gebruikersnaam).">" . $nickname . "</a>:</span>" . $message = str_replace("\n", " ", $message) . "</br> \n" . $text);

Alleen als je nu een bericht plaatst kom eerst het aller eerste bericht tevoorschijn nog een keer. En pas als je de pagina herlaad dan komt het er goed te staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan