Zyxel P2812-HNU-F1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
288
Beste mensen,
Ik heb al jaren een zyxel modem van Telfort.
Eigenlijk naar volle tevredenheid, maar na de verhuizing blijkt het wifi signaal te zwak in huis (eerste verdieping).
Het modem heeft 4 ethernet poorten, waarop zijn aangesloten: PC, NAS, Mede8er en digitale tv
Nu heb ik een powerline adapter besteld, maar die heeft ook een ethernet poort nodig.
Ik heb dus geen poorten meer over, hebben jullie een oplossing???
Ik heb nog wel een rode WAN poort over (om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee waar deze voor dient)
Wederom alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Heel eenvoudig een netwerkswitch aansluiten op 1 van de beschikbare LAN-poorten en je hebt er 5 of 8 terug.
Zelf heb ik 2 TP-links in gebruik, de eerste in het overzicht, hangt m'n BR-speler, Sat-ontvanger en Mediaspeler aan, werkt naar alle tevredenheid !
 
Dank je wel, ik dacht al dat er zoiets moest zijn, maar was bang dat dat ten koste zou gaan van mijn verbinding.
 
Ze zijn er in 100 Mbit en 1 Gbit ( voor ons thuisgebruikers ).
Kies dezelfde snelheid als de LAN-poorten op je modem.:thumb:
 
Hoe kom ik erachter wat de snelheid van mijn poorten is?

Kan je mij ook uitleggen waarvoor de WAN poort dient?
 
Even specificaties opgezocht online. 4 x 100/1000Mbps Ethernet LAN
Welke switch kan ik dan het beste nemen?
 
WAN-poort is de aansluiting waar het signaal van de ISP op binnen komt. ( zeg voor gemak "het internet" ). De LAN-poorten vormen het interne netwerk ( huis netwerk ).
Afhankelijk van hoeveel extra LAN-poorten je nog hebt kies je een switch die daaraan voldoet.
5 poorts ( netto 4 extra poorten aangezien je 1 poort op de router verliest om de switch op aan te sluiten ) bijv. deze of deze met metalen behuizing.
8 poorts ( netto 7 extra poorten om dezelfde reden als hierboven ), bijv. deze of deze met metalen behuizing.

Bij plaatsing in de meterkast, direct achter de router, geef ik persoonlijk de voorkeur aan een model met metalen behuizing.
Dit als afscherming tegen interferentie / oppakken van mogelijke stoorsignalen van de omliggende elektra-leidingen.
Ik gebruik daar zelf al jaren probleemloos de Netgear Prosafe GS108.
 
Hartstikke bedankt voor je uitleg!
Prijzen voor de switch vallen me erg mee.
Misschien dat ik digitale tv wel loskoppel, die gebruik ik toch niet als zodanig, maar puur als tv
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan